Запис Детальніше

CONTRIBUTION PRACTICING TEACHERS TO THE DEVELOPMENT OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION KYIV REGION (1958-1972 GG. XX CENTURIES)

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title CONTRIBUTION PRACTICING TEACHERS TO THE DEVELOPMENT OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION KYIV REGION (1958-1972 GG. XX CENTURIES)
ВКЛАД ПЕДАГОГОВ-ПРАКТИКОВ В РАЗВИТИЕ ДОШКОЛЬНОГО ВОСПИТАНИЯ КИЕВЩИНЫ (1958–1972 гг. ХХ в.)
ВНЕСОК ПЕДАГОГІВ-ПРАКТИКІВ У РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНОГО ВИХОВАННЯ КИЇВЩИНИ (1958–1972 рр. ХХ ст.)
 
Creator Venglovs'ka, Olena A.; Кафедра педагогіки і психології Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка
 
Subject preschool education; pedagogical practices; trends education of children of preschool age; advanced pedagogical experience
передовой педагогический опыт; дошкольное воспитание; педагоги-практики; направления воспитания детей дошкольного возраста; формы распространения передового педагогического опыта
передовий педагогічний досвід; дошкільне виховання; педагоги-практики; напрями виховання дітей дошкільного віку; форми поширення передового педагогічного досвіду.
 
Description In the historical and pedagogical publications on the results of studying diverse source base highlight the main ideas of innovative pedagogy in the pre-schools in Kiev and Kiev region in 1958–1972-th years. The twentieth century. Found that these geographical and chronological framework of the research in preschool already attained considerable experience with mental, moral, labor education, preparing children for school. Found that the spread of innovative achievements of teachers practitioners spread to urban and regional scientific conferences, seminars, and was shown at the Exhibition of Achievements of National Economy of the Ukrainian SSR and the USSR, published in the form of brochures, monographs, was published in a professional journal «Early childhood education».
В статье представлены результаты историко-педагогических поисков относительно вклада педагогов-практиков в развитие дошкольного воспитания Киевщины в 1958-1972 годах ХХ столетия. Установлено, что в обозначенных географических и хронологических рамках в дошкольных учреждениях накоплен значительный опыт работы по умственному, моральному, эстетическому, трудовому воспитанию, по подготовке детей к обучению в школе. Профессиональный интерес имеют материалы о содержании и формах распространения перспективного педагогического опыта, что не утратил свою значимость и в наше время.
У статті подано результати історико-педагогічних пошуків щодо внеску педагогів-практиків у розвиток дошкільного виховання Київщини в 1958-1972 рр. ХХ ст. З’ясовано, що в означених географічних і хронологічних межах у дошкільних закладах напрацьовано значний досвід роботи з розумового, морального, естетичного, трудового виховання, із підготовки дітей до навчання в школі. Фаховий інтерес складає матеріал про зміст і форми поширення перспективного педагогічного досвіду, що не втратив свою значущість у наш час. 
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2014-12-09
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/180
 
Source Освітологічний дискурс; № 4 (8) (2014); 67-80
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/180/159
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/180/62
 
Rights ##submission.copyrightStatement##