Запис Детальніше

LINGUISTIC BASICS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE BY MEANS OF INTERNET TECHNOLOGIES

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title LINGUISTIC BASICS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE BY MEANS OF INTERNET TECHNOLOGIES
ЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ ФИЛОЛОГОВ СРЕДСТВАМИ ИНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГИЙ
ЛІНГВІСТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ
 
Creator Danylyuk, Serhiy S.
 
Subject Internet technology; electronic Linguodidactics; professional competence; educational process
Интернет-технология; электронная лингводидактика; профессиональная компетентность; эдукационный процесс
Інтернет-технологія; електронна лінгводидактика; професійна компетентність; едукаційний процес
 
Description The topicality of the article is in studying linguistic basics of formation of future philologists’ professional competence by means of Internet technologies taking into account the requirements of modern electronic Linguodidactics. The aim of this paper is defining and description of linguistic basics of formation of future philologists’ professional competence by means of Internet technologies. The article deals with highlighting of basic items of electronic linguodidactics, which helps to form future philologists’ professional competence in the aspect of using Internet technologies in the educational process. Attention is also focused on the description of the communicative medium of Internet.
Актуальность статьи заключается в изучении лингвистических основ формирования профессиональной компетентности будущих филологов средствами Интернет-технологий с учётом требований современной электронной лингводидактики. Целью статьи является определение и описание педагогических основ формирования профессиональной компетентности будущих филологов средствами Интернет-технологий. Статья посвящена освещению основных положений электронной лингводидактики, способствующей формированию профессиональной компетентности будущих филологов в аспекте использования в образовательном процессе Интернет-технологий. Внимание также акцентируется на описании коммуникативной среды Интернета.
Актуальність статті полягає у вивченні теоретико-лінгвістичних аспектів формування професійної компетентності майбутніх філологів засобами Інтернет-технологій з урахуванням вимог сучасної електронної лінгводидактики. Метою статті є визначення й опис філологічних засад формування професійної компетентності студентів засобами Інтернет-технологій. Статтю присвячено висвітленню основних положень електронної лінгводидактики, котра сприяє формуванню професійної компетентності майбутніх філологів в аспекті використання в едукаційному процесі Інтернет-технологій. Увагу також закцентовано на описі комунікативного середовища Інтернету.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2012-11-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/720
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 32, No 6 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 32, No 6 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 32, No 6 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 32, No 6 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/720/562
 
Rights Copyright (c) 2012 Serhiy S. Danylyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0