Запис Детальніше

VIRTUAL MODELING OF PHYSICAL EXPERIMENT FOR DISTANCE LEARNING SYSTEMS IN THE SECONDARY AND HIGHER PEDAGOGICAL SCHOOLS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title VIRTUAL MODELING OF PHYSICAL EXPERIMENT FOR DISTANCE LEARNING SYSTEMS IN THE SECONDARY AND HIGHER PEDAGOGICAL SCHOOLS
МОДЕЛИРОВАНИЕ ВИРТУАЛЬНОГО ФИЗИЧЕСКОГО ЭКСПЕРИМЕНТА ДЛЯ СИСТЕМ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ В ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ И ВЫСШЕЙ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ШКОЛАХ
МОДЕЛЮВАННЯ ВІРТУАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ ДЛЯ СИСТЕМ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ І ВИЩІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ШКОЛАХ
 
Creator Holovko, Mykola V.
Kryzhanovskyi, Serhii Yu.
Matsiuk, Viktor M.
 
Subject distance learning; modeling; computer model; virtual physical experiment
дистанционное обучение; моделирование; компьютерная модель; виртуальный физический эксперимент
дистанційне навчання; моделювання; комп’ютерна модель; віртуальний фізичний експеримент
 
Description The article investigates the state of the educational computer simulation and its modern features. It deals with psychological and didactic approaches to modeling in physics education and school physical experiment. It was considered the possible classification of computer models for distance learning system, as well as proposed the ways of implementing virtual experiment in distance education in physics. The main types of virtual modeling, the most widely used computer systems support in teaching physics, their possible application in teaching secondary school students were characterized. The peculiarities of distance education of future physics teachers by means of electronic teaching methods as a combination of integrated electronic educational resources and services were highlighted.
В статье проанализировано состояние развития учебного компьютерного моделирования, его современных возможностей. Освещены психолого-дидактические подходы к проблеме моделирования в обучении физики и школьного физического эксперимента. Рассмотрена возможная классификация виртуального эксперимента для системы дистанционного обучения. Охарактеризованы основные виды виртуального моделирования, которые наиболее распространены в системах компьютерной поддержки обучения физике, дидактические возможности их использования в обучении учеников общеобразовательной школы. Освещены особенности организации дистанционного обучения будущих учителей физики средствами электронных учебно-методических комплексов как интегрированных образовательных ресурсов и услуг.
У статті проаналізовано стан розвитку навчального комп’ютерного моделювання, його сучасних можливостей. Висвітлено психолого-дидактичні підходи до проблеми моделювання у навчанні фізики і шкільному фізичному експерименті. Розглянуто можливу класифікацію комп’ютерних моделей для системи дистанційного навчання. Охарактеризовано основні види віртуального моделювання, що найбільш широко використовуються у системах комп’ютерної підтримки навчання фізики, дидактичні можливості їх застосування у навчанні учнів загальноосвітньої школи. Висвітлено особливості організації дистанційного навчання майбутніх учителів фізики засобами електронних навчально-методичних комплексів як сукупності інтегрованих електронних освітніх ресурсів і послуг.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2015-05-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Peer-reviewed Article
рецензируемая статья
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1224
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 47, No 3 (2015); 36-48
Информационные технологии и средства обучения; Vol 47, No 3 (2015); 36-48
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 36-48
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 36-48
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1224/923
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/downloadSuppFile/1224/77
 
Rights Copyright (c) 2015 Mykola V. Holovko, Serhii Yu. Kryzhanovskyi, Viktor M. Matsiuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0