Запис Детальніше

COMBINED DATABASE OF THESES - CONSTITUENT OF THE INTEGRATED INFORMATION RESOURСE

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title COMBINED DATABASE OF THESES - CONSTITUENT OF THE INTEGRATED INFORMATION RESOURСE
СВОДНАЯ БАЗА ДАННЫХ ДИССЕРТАЦИЙ – СОСТАВЛЯЮЩАЯ ИНТЕГРИРОВАННОГО ИНФОРМАЦИОННОГО РЕСУРСА
ЗВЕДЕНА БАЗА ДАНИХ ДИСЕРТАЦІЙ – СКЛАДОВА ІНТЕГРОВАНОГО ГАЛУЗЕВОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО РЕСУРСУ
 
Creator Kovalenko, Svitlana H.
 
Subject thesis; combined database; education; pedagogy; psychology; integrated branch information resource (IBIR)
диссертации; сводные базы данных; электронные каталоги; образование; педагогика; психология; интегрированный отраслевой информационный ресурс
дисертації; зведені бази даних; освіта; педагогіка; психологія, інтегрований галузевий інформаційний ресурс
 
Description The article is focused on the problem of creating of theses bibliographic combined database on education, pedagogy and psychology at V. Sukhomlynskyi State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine. The actuality of the article is predetermined by the significance of the information that is contained in dissertations for scientists, post-graduate students, teachers and others. The aim of the article is to highlight the procedure of forming an integrated branch information resource (IBIR) in the electronic form and making it manifold and accessible to the reader. The prospects of working at creating IBIR are to involve all pedagogical higher educational establishments of Ukraine, institutes of post-graduate studies, all libraries of the scientific institutions which belong to the National Academy of Pedagogical Science of Ukraine in the mentioned project.
В статье освящен вопрос создания библиографической Сводной базы диссертаций по вопросам образования, педагогики и психологии в Государственной научно-педагогической библиотеке Украины имени В. А. Сухомлинского. Актуальность статьи обусловлена важностью информации, которая содержится в диссертационных исследованиях, для научных работников, аспирантов, докторантов, практических педагогов и т. д. Цель статьи – отображение формирования интегрированного отраслевого информационного ресурса (ИОИР) в электронной форме и предоставление к нему свободного и многоаспектного доступа. Перспектива работы по создания ИОИР – подключение к этому Проекту всех педагогических вузов Украины, институтов последипломного педагогического образования, всех библиотек научных организаций Национальной академии педагогических наук Украины.
Статтю присвячено створенню бібліографічної Зведеної бази даних дисертацій з питань освіти, педагогіки і психології в Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського. Актуальність статті зумовлюється важливістю інформації для наукових працівників, аспірантів, докторантів, здобувачів, практичних педагогів та ін., що міститься в дисертаційних дослідженнях. Метою статті є відображення формування інтегрованого галузевого інформаційного ресурсу (ІГІР) в електронній формі й надання до нього вільного й багатоаспектного доступу. Перспектива роботи зі створення ІГІР – це підключення до цього Проекту всіх педагогічних ВНЗ України, інститутів післядипломної педагогічної освіти, усіх бібліотек наукових установ НАПН України.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2013-12-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/923
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 38, No 6 (2013); 257-267
Информационные технологии и средства обучения; Vol 38, No 6 (2013); 257-267
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 257-267
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 257-267
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/923/713
 
Rights Copyright (c) 2013 Svitlana H. Kovalenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0