Запис Детальніше

Традиційне та інноваційне в методиці викладання мови і літератури в школі у поглядах Н. Й. Волошиної та О. М. Біляєва

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Традиційне та інноваційне в методиці викладання мови і літератури в школі у поглядах Н. Й. Волошиної та О. М. Біляєва
Traditional and innovational in methodic of teaching language and literature at school in views of N. Voloshyna and O. Biliayeva
 
Creator Кожуховська, Людмила М.
Kozhukhovska, Liudmyla M.
Дига, Надія В.
Dyha, Nadiia V.
 
Subject літературна дидактика
лінгводидактика
особистість науковця
українська національна наукова школа
традиційне й іннваційне у філології
literary didactics
linguodidactics
personality scientist
ukrainian national scientific school
traditional and innovatoinal in philology
 
Description У статті аналізується роль і значення наукових постатей сучасної української
літературної та лінгвістичної дидактики – Н. Волошиної та О. Біляєва, визначаються
риси традиційного й інноваційного в методиці викладання філологічних дисциплін,
обгрунтовуються основні пріоритети розвитку освітнього процесу в цілому й методичної
науки зокрема, підкреслюється важлива роль в організації такого процесу особистості
керівника – спрямовуючої і направляючої сили в будь-якій справі, особливо в науково-
практичному функціонуванні цілої галузі педагогічної освіти. Стверджується, що
науковий подвижницький шлях Н. Волошиної та О. Біляєва потребує більш детального вивчення й аналізу, тому що є надзвичайно актуальним у нелегкі часи становлення
методичної науки в цілому та української національної наукової школи методики навчання
української мови і літератури зокрема. Традиційне й інноваційне в методиці викладання
філологічних дисциплін завжди гармонійно поєднувалося й розвивалося. Учителі української
мови та літератури, співробітники лабораторій навчання української мови і літератури
академічних установ України, викладачі педагогічних ВНЗ забезпечують нерозривний цикл у
продукуванні ґрунтовних методик і технологій навчання та підготовки кадрів.
Визначаючи основні пріоритети розвитку освітнього процесу в цілому й методичної
науки зокрема, підкреслюємо доконечну потребу в організації такого процесу в
особистості керівника – спрямовуючої і направляючої сили в будь-якій справі, особливо в
науково-практичному спрямуванні цілої галузі педагогічної освіти. Методика викладання
української мови і літератури в усі роки становлення і розвитку була багатою на яскраві
визначні особистості, які започаткували лінгво- та літературнодидактичні засади науки
на основі гуманістичних, етнокультурних і звичаєвих традицій українського народу. Без
сумніву, до таких науковців відносимо Н. Волошину та О. Біляєва – сучасних творців
української методичної науки.
This article analyzes the role and importance of N. Voloshina and О. Belyaev – scientific
figures of modern Ukrainian literature and linguistic didactics, determined by the features of
traditional and innovative teaching methods in philological sciences, justified the main priorities
of the educational process in general and science in particular methodological, emphasizes the
important role of this process the individual leader-guiding and directing force in any business,
particularly in the scientific and practical functioning of the whole field of teacher education. It is
alleged that the scientific way of N. Voloshina and О. Belyaev require more detailed study and analysis, so that is extremely relevant in difficult times becoming methodical science in general
and the Ukrainian national school of scientific methods of teaching Ukrainian language and
literature in particular. Traditional and innovative teaching methods in philological sciences
always harmoniously combined and developed . Teachers Ukrainian language and literature ,
staff training laboratories Ukrainian language and literature academic institutions in Ukraine ,
teachers pedagogical universities provide unbreakable cycle in the production of sound methods
and technologies of teaching and training.Defining the main priorities of the educational process
in general and science in particular methodological , stress urgently need of such a process in the
individual leader - guiding and directing force in any business , particularly in the scientific and
practical direction of the whole field of teacher education. Methods of teaching Ukrainian
language and literature in all the years of development and was rich in bright prominent
personalities who initiated the linguistic and literaturnodydaktychni principles of science-based
humanist , ethnic, cultural and customary traditions of the Ukrainian people. No doubt, refer to
the following scientists NY Voloshin and A. Belyaev creators of modern Ukrainian methodical
science.
 
Date 2015-07-03T07:46:48Z
2015-07-03T07:46:48Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Кожуховська Л. М. Традиційне та інноваційне в методиці викладання мови і літератури в школі у поглядах Н. Й. Волошиної та О. М. Біляєва / Л. М. Кожуховська, Н. І. Дига // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. - К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 33 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 71–79.
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/282
 
Language other
 
Relation ;Вип. 33
 
Publisher ГНОЗІС