Запис Детальніше

Формування дизайнерського мислення у студентів вищих навчальних закладів засобами композиції

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування дизайнерського мислення у студентів вищих навчальних закладів засобами композиції
Formation of design thinking in students of higher educational establishments by means of composition
 
Creator Аврамич, Юлія
Avramych, Julija
Носаченко, Тетяна
Nosachenko, Tetjana
 
Subject дизайн
дизайнерське мислення
проектно-художня діяльність
професійна підготовка
образотворче мистецтво
композиція
композиційні закономірності
design
design thinking
design and art work
vocational training
art
composition
compositional patterns
 
Description Підготовка у вищому навчальному закладі фахівця, що володіє основами
проектно-художньої діяльності, дизайнерськими умінням та дизайнерським
мисленням, виступає актуальною проблемою сучасної мистецької освіти.
Формування у майбутніх вчителів образотворчого мистецтва дизайнерського
мислення не можливе без ґрунтовного вивчення композиційних закономірностей і
законів у процесі їх професійної підготовки.
Дизайнерське мислення визначається як особливий вид людської діяльності,
орієнтований на фіксацію проектного задуму в особливих знакових формах,
спрямованої на розв’язання складних проектних задач. Професійне мислення
дизайнера − це цілеспрямований процес творчого переосмислення дійсності в
застосуванні до об'єкта проектування і пов'язаних з ним проблем
формоутворення.
Вивчення основ композиції, композиційних закономірностей створення
художнього образу в матеріалі є доцільним та необхідним компонентом фахової
підготовки студентів вищих навчальних закладів. Композиція виступає одним з
головних елементів художньо-дизайнерської освіти і виступає способом
створення ексклюзивних художніх творів.
Система композиційних закономірностей ґрунтується на об’єктивних
законах, співзвучних відповідним законам природи і суспільства. Головними
законами композиції є закони традиції, цілісності і тектоніки. Композиція творів
мистецтва тісно пов’язана із художньою спадщиною, генетичним кодом
художньої традиції. Твір художника повинен бути побудований на гармонійній
взаємозалежності формотворення, що виражається загальною формулою:
функція, матеріал, структура, конструкція, форма. Чітка уява про умови й
характер застосування твору дає змогу визначити матеріал, тип художньої
структури та конструктивне розв'язання форми. На конструкцію форми, її
тектоніку значною мірою впливають природні, технічні й технологічні
властивості матеріалів.
У проектно-художній діяльності студенти застосовують головні
композиційні прийоми, до яких відносяться ритм, симетрія, асиметрія, статика і
динаміка.
Особливим засобом композиційної реалізації проекту виступають
різноманітні засоби емоційно-художньої виразності: фактура, текстура, колір,
графічність, пластичність матеріалів. Знання об'єктивних закономірностей
колірної гармонії, традицій символіки та суб'єктивних особливостей сприйняття
допомагає оптимально розв'язувати композиційні завдання.
Preparation in higher educational establishment specialists with the basics of
design and artistic activity, the ability to design and design thinking is the actual
problem of modern art education. This is what determines the need for a thorough study
of the compositional patterns and laws in teaching future teachers of visual thinking. At
the present stage of development of teacher education, important aspect of preparing
future teachers is the issue of forming the elements of design tools, design constructive
thinking in college students. No matter which direction the student acquires education, whether solely educational, or industrial-design, without exception, they must be aware
of and gain some knowledge that form the basis of their profession with compositional
patterns creating an artistic image. According to leading of teachers − artists, it is
considered one of the main elements of art − design education as a way to create
exclusive artwork.
Therefore, learning the basics of composition, compositional patterns to create
their designs certainly are appropriate for students in higher education. Expedient, in
our view, to reveal the mechanism of formation and organization design and artistic
activities of university students, by means of composite foundations of creating design
objects. Identifying features of design and creative thinking student designer and see
what areas of development, mass composition.
The system of composite patterns based on objective laws congruent with the
relevant laws of nature and society. The main composition laws are the laws of tradition,
integrity and tectonics. Composition of art is closely related to the artistic heritage,
genetic code of artistic tradition. The work of the artist is to be built on harmonious
interdependence shaping, which is expressed by the general formula: Function −
material − structure − design − form. A clear vision of the nature and conditions of use
of the work makes it possible to determine the material type of rhythmic patterns and
constructive solution form. Special means of composition of the project are the various
means of emotional and artistic expression: texture, texture, color, graphic, ductility
materials. Knowledge of the objective laws of color harmony, tradition and symbolism
subjective perception of features helps to optimally solve composite tasks.
 
Date 2015-07-03T11:09:51Z
2015-07-03T11:09:51Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Аврамич Ю. Формування дизайнерського мислення у студентів вищих навчальних закладів засобами композиції / Ю. Аврамич, Т. Носаченко // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. − К. : ГНОЗІС, 2014. − Вип. 32 : Педагогіка. Психологія. Філософія. − С. 9−18.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/297
 
Language other
 
Relation ;Вип. 32
 
Publisher ГНОЗІС