Запис Детальніше

Дидактичні особливості естетичного виховання учнів 5-9 класів на уроках трудового навчання

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Дидактичні особливості естетичного виховання учнів 5-9 класів на уроках трудового навчання
Didactic peculiarities of aethetic education of pupils of the 5-9 forms on the labour training lessons
 
Creator Коломієць, Юрій
Kolomiiets, Yurii
Бокшиц, Олена
Bokshyts, Olena
 
Subject естетичне виховання
естетичні почуття
художньо- творча діяльність учнів
художньо-естетичний розвиток
художньо-естетична активність
дидактичні особливості
aesthetic education
aesthetic senses
is art-creative activity of pupils
is art-aesthetic development
is art-aesthetic activity
didactic features
 
Description У статті розглядаються важливі напрями естетичного виховання учнів на
уроках трудового навчання у процесі роботи з виробами декоративно-
ужиткового мистецтва. Особлива увага приділяється поєднанню національної
культури з виховним процесом, розвитку естетичні почуття учнів у процесі їх
трудової діяльності.
Школа набула значного досвіду в організації трудового виховання учнів.
Проте, питання про естетичний вплив праці на учнів складне. Вчителі
зустрічаються з багатьма труднощами під час практичної діяльності. Виходячи
з вивчення досвіду і аналізу відповідної літератури, можна накреслити шляхи, які
сприяли б тому, щоб праця стала чинником виховання почуття прекрасного.
Організаційно естетичне виховання засноване на добровільних засадах і
тому вимагає врахування потреб й інтересів людей. Естетичні потреби містять
у собі потреби в естетичному задоволенні, насолоді, які пов’язані з потребою у
відпочинку, розвазі, в естетичному пізнанні, утворенні, самоосвіті за допомогою
різного роду каналів інформації, в естетичному вихованні та самовихованні,
удосконаленні своїх якостей, свого способу життя (культури поводження, мови,
уміння одягатися, прикрашати житло), у створенні, в міру своїх сил і
можливостей, естетичних цінностей у професійній праці, побуті, мистецтві.
Важливим завданням сучасної школи стає створення інноваційної
педагогічної інфраструктури, що охоплюватиме естетику предметного сере-
довища, в якому школярі зможуть реалізувати свої художньо-творчі здібності
(естетика шкільного довкілля – картинні галереї, мистецькі світлиці, художні
майстерні; сучасний дизайн шкільних інтер’єрів тощо) та естетику соціально-
педагогічного середовища (естетика шкільного спілкування і життєтворчості,
краса міжособистісних відносин, панування педагогічного оптимізму і віри, що
кожна дитина – в душі митець).
In article important directions of aesthetic education of pupils at lessons of
labour training in the course of work with products of decoratively-uzhitkovogo art are
considered. The special attention is taken away to association of national culture with
educational process, developments aesthetic feelings of pupils in the course of their
labour activity.
The school has gained considerable experience in the organisation of labour
education of pupils. However, a question on aesthetic influence of work on pupils the
difficult. Teachers meet many difficulties during practical activities. Proceeding from
studying of experience and the analysis of the corresponding literature, it is possible to
draw ways which would promote therefore that work became the factor of education of
sense of beauty.
Organizational aesthetic education based on a voluntary basis and consequently
demands the account of needs and interests of people. Aesthetic requirements comprise
requirements for aesthetic satisfaction, to pleasure which are connected with
requirement for rest, to entertainment, in aesthetic knowledge, formation, to self-
education by means of any information channels, in aesthetic education and self-
education, improvement of the qualities, the way of life (culture of the reference,
languages, ability to put on, decorate habitation), in creation, in process of the forces
and possibilities, aesthetic values in professional work, a life, art.
Important problem of modern school is creation of an innovative pedagogical
infrastructure which will cover an aesthetics subject environments, in which schoolboy
can realise the creative abilities (an aesthetics of school environment art galleries, art
front rooms, art workshops; modern design of school interiors, etc.) and an aesthetics of the pedagogical environment (an aesthetics of school dialogue and жизнетворчества,
beauty of interpersonal relations, domination of pedagogical optimism and belief that
each child in a shower the artist).
 
Date 2015-07-07T08:07:43Z
2015-07-07T08:07:43Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Коломієць Ю. Дидактичні особливості естетичного виховання учнів 5–9 класів на уроках трудового навчання / Ю. Коломієць, О. Бокшиц // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 32 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 67–79.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/302
 
Language other
 
Relation ;Вип. 32
 
Publisher ГНОЗІС