Запис Детальніше

Роль школи в профорієнтаційній роботі з учнями

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Роль школи в профорієнтаційній роботі з учнями
Role of school in professionally oriented work with pupils
 
Creator Пильтяй, Оксана
Pyltiai, Oksana
 
Subject професійна орієнтація
професійна консультація
вибір професії
загальноосвітня школа
професія
vocational counselling
professional consultation
a trade choice
school
profession
 
Description Автор статті аналізує стан профорієнтаційної роботи в школі, її вплив на
учнів та акцентує увагу на тому, що учні в школі отримують недостатньо
інформації стосовно професій, зокрема нових, а також вимог, які вони ставлять
до випускників. Нестача інформації про професії або взагалі її відсутність
ускладнюють проблему вибору, адже школярі не завжди вибирають той
навчальний заклад, який відповідав би їхнім інтересам.
У статті висвітлено завдання профорієнтаційної роботи, а також
накреслено її схему, яка складається з чотирьох етапів: підготовчий, основний,
уточнюючий, завершальний.
Отже, одним із головних завдань профорієнтаційної роботи школи є
формування в учнів готовності до професійного самовизначення, яке
забезпечується різноманітними формами і методами. Адже школа як один із
найважливіших соціальних інститутів повинна надавати учням інформаційну
допомогу, знайомлячи їх зі світом професій і вимогами до особистості,
необхідними для тієї чи іншої професії.
Дуже важливо, щоб у професійному самовизначенні учню допомогли
практичні психологи, учителі, класні керівники. Особливі можливості для
проведення профорієнтаційної роботи надають уроки трудового навчання, на яких відбувається знайомство учнів з різними сферами трудової діяльності,
виховання професійно важливих якостей, вивчення особистості школярів тощо.
The author of article analyzes a condition the career-oriented works at school,
its influence on pupils and focuses attention that pupils at school receive not enough
information concerning the profession in particular new, and also requirements what
they put to graduates. The lack of the information on professions or in general its
absence complicate a choice problem, after all schoolboys not always can choose
educational institution which would be equitable their of interests.
The article described the task of vocational guidance work, as well as her
planned scheme, which consists of four stages: preparatory, basic, clarifying,
completes.
So, one of the main tasks of the career-oriented of school works is formation at
pupils of readiness for professional self-determination which is provided with various
forms and methods. After all the school as one of the major social institutes should
render to pupils the information help, acquainting them with the world of trades and
requirements to the person, necessary for this or that professions.
It is very important, that in professional self-determination of the pupil has was
helped by practical psychologists, of teachers, of class teachers. Special possibilities for
carrying out the career-oriented works give lessons of labour training on which there is
an acquaintance of pupils with various spheres of labour activity, education of
professionally important qualities, studying of the person of schoolboys and so on.
 
Date 2015-07-07T08:42:23Z
2015-07-07T08:42:23Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Пильтяй О. Роль школи в профорієнтаційній роботі з учнями / О. Пильтяй // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди" : збірник наукових праць / гол. ред. В. П. Коцур. – К. : ГНОЗІС, 2014. – Вип. 32 : Педагогіка. Психологія. Філософія. – С. 132–142.
http://176.105.99.186:8081/xmlui/handle/8989898989/304
 
Language other
 
Relation ;Вип. 32
 
Publisher ГНОЗІС