Запис Детальніше

Теоретико-методичні засади побудови моніторингових систем оцінювання якості загальної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712531/
 
Title Теоретико-методичні засади побудови моніторингових систем оцінювання якості загальної середньої освіти
The theoretical and methodical principles of the monitoring systems constructing for assessment of the quality of general secondary education
 
Creator Ляшенко, О.І.
Лукіна, Т.О.
Жук, Ю.О.
Ващенко, Л.С.
Гривко, А.В.
Науменко, С.О.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У монографії розглянуто основні теоретичні й методичні проблеми побудови моніторингових систем оцінювання якості загальної середньої освіти, зокрема з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій. Наконкретних прикладах показано можливості використання різноманітних моніторингових систем для визначення рівня сформованості компетентностей в учнів середньої школи у процесі вивчення окремих навчальних предметів із застосуванням тестових технологій з урахуванням специфіки їх навчання.
Робота спрямована на підвищення якості підготовки працівників загальноосвітніх навчальних закладів та установ управління освітою в галузі педагогічного оцінювання, тестування та моніторингу якості освіти. Може використовуватися у навчальному процесі за різними кваліфікаційними рівнями із спеціальності 8.18010022 «Освітні вимірювання», в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, у процесі організації педагогічних вимірювань у загальноосвітніх навчальних закладах.
The monograph reviewed the main theoretical and methodological problems of the monitoring systems constructing for assessment of the quality of general secondary education, in particular, with using means of information and communication technologies. On the specific examples the possibility the using of the variety of the monitoring systems to determine the level of the formation of the competences in the pupils of secondary school in the process of learning particular educational subjects with using test technologies, taking into account the specifics of their learning are showed.
The work is directed at the improving of the quality of training of the workers of the general educational institutes and the establishments of education management in the area of the pedagogical assessment, testing and monitoring of the quality education. It can be used in the educational processes at the different qualification levels in the specialty 8.18010022 «The education measurements», in the system of professional development of the pedagogical personnel, in the process of organization of the pedagogical measurements in the general educational institutes.
 
Publisher ТОВ «КОНВІ ПРІНТ»
 
Date 2018
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712531/2/18_04_monography_Zhuk_160.pdf
- Ляшенко, О.І. (orcid.org/0000-0001-6885-5978 <http://orcid.org/0000-0001-6885-5978>), Лукіна, Т.О., Жук, Ю.О., Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142 <http://orcid.org/0000-0002-0637-2142>), Гривко, А.В. (orcid.org/0000-0001-9460-4777 <http://orcid.org/0000-0001-9460-4777>) and Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427 <http://orcid.org/0000-0002-8279-4427>) (2018) The theoretical and methodical principles of the monitoring systems constructing for assessment of the quality of general secondary education Project Report. ТОВ «КОНВІ ПРІНТ», м. Київ, Україна.