Запис Детальніше

Розвиток шкіл національних меншин у контексті диференціації загальної середньої освіти (1991-2010-ті рр.)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/705088/
 
Title Розвиток шкіл національних меншин у контексті диференціації загальної середньої освіти (1991-2010-ті рр.)
Развитие школ национальных меньшинств в контексте дифференциации общего среднего образования (1991-2010-е гг.)
The development of schools of national minorities in the context of differentiation of secondary education (1991-2010-ies.)
 
Creator Шевченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
39 Cultural anthropology. Ethnography. Customs. Manners. Traditions. Way of life. Folklore
93/94 History
 
Description Статтю присвячено проблемі освітнього процесу в школах з навчанням дітей в своїй рідній мові при диференціації загального шкільної освіти середнього в незалежній Україні (1991-2010); Розвиток показано навчальних закладів системи такого типу на території України; Там було встановлено, що система освіти етнічної групи знайшла своє друге народження в досліджуваний період; з'ясувалося, що в ході реалізації урядової політика етнічних груп освіти оголосили баланс знань і навичок, вільного розвитку національних мов і культур, а також положення етнічних груп з навчально-методичної літератури на етнічних мовах, який звернув увагу на деякі історичні події для представників інших етнічних груп України.
Статья посвящена проблеме образовательного процесса в школах с обучением детей в своем родном языке при дифференциации общего школьного образования среднего в независимой Украине (1991-2010); Развитие показано учебных заведений системы такого типа на территории Украины; Там было установлено, что система образования этнической группы нашла свое второе рождение в исследуемый период; выяснилось, что в ходе реализации правительственной политика этнических групп образования объявили баланс знаний и навыков, свободного развития национальных языков и культур, а также положение этнических групп с учебно-методической литературы на этнических языках, который обратил внимание на некоторые исторические события для представители других этнических групп Украины.
The article is dedicated to the problem educational process of in schools with teaching children in their mother-tongue under differentiation of general secondary school education in independent Ukraine (1991–2010); development of is shown educational establishments system of such type on territory of Ukraine; There was set that the educational system of ethnic group found its rebirth in an investigated period; it was found out that during realization of governmental politics ethnic groups education declared the balance of knowledge and skills, free development of national languages and cultures and provision ethnic groups with educational and methodical literature in ethnic the languages, which paid attention to certain historical events for the representatives of other ethnic groups of Ukraine.
 
Publisher Об'єднані Арабські Емірати
Объединенные Арабские Эмираты
United Arab Emirates
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/705088/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A1.%D0%9C.%202016.pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (2016) The development of schools of national minorities in the context of differentiation of secondary education (1991-2010-ies.) Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference "Modern Scientific Achievements and Their Practical Application (October 27 – 28, 2016, Dubai, UAE)" (11). pp. 42-46. ISSN 2413-1032