Запис Детальніше

Structuring Augmented Reality Information on the stemua.science

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712774/
http://ceur-ws.org/Vol-2257/
 
Title Structuring Augmented Reality Information on the stemua.science
Структурування інформації про доповнену реальність на stemua.science
 
Creator Shapovalov, V.B.
Atamas, A.I.
Bilyk, Zh.I.
Shapovalov, Ye.B.
Uchitel, A.D.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
 
Description It is demonstrated that one of the conditions for successful scientific and pedagogical work is exchanging of methodical materials, including with using of augmented reality. We propose to classify approaches of placing methodical materials on closed, open and open-moderated types. One of the important benefits of a closed type is the high quality of the methodical material, but it’s limited by amount of material and the lack of exchange opportunities that are problems, and there are no open-moderated resources in the Ukrainian language. The aim of this article is to analyze approaches of systematization of methodical material with using of augmented reality and recommend using of STEMUA for systematization of them. It is shown that STEMUA allows teachers to develop methodical material and place it on this platform. The platform automatically organizes methodical material in the database. Consequently, the platform is satisfying the methodical needs of Ukrainian teachers for material with using of complementary reality in the teaching. It is recommended for teachers and methodists to provide development and methodical materials with using of augmented reality and add them to the platform database.
Показано, що однією з умов успішної науково-педагогічної роботи є обмін методичними матеріалами, у тому числі з використанням доповненої реальності. Ми пропонуємо класифікувати підходи до розміщення методичних матеріалів на закриті, відкриті та відкриті для модерації. Однією з важливих переваг закритого типу є висока якість методичного матеріалу, але вона обмежена кількістю матеріалу та відсутністю можливостей обміну, що є проблемами, і немає відкритих модераційних ресурсів українською мовою. Мета цієї статті - проаналізувати підходи до систематизації методичного матеріалу з використанням доповненої реальності та рекомендувати використання STEMUA для їх систематизації. Показано, що STEMUA дозволяє вчителям розробити методичний матеріал та розмістити його на цій платформі. Платформа автоматично організовує в базі методичний матеріал. Отже, платформа задовольняє методичні потреби українських вчителів для матеріалів з використанням доповненої реальності в навчанні. Вчителям та методистам рекомендується надавати розробки та методичні матеріали з використанням доповненої реальності та додавати їх до бази даних платформи.
 
Publisher CEUR-WS.org
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712774/1/paper09.pdf
- Shapovalov, V.B. (orcid.org/0000-0001-6315-649X <http://orcid.org/0000-0001-6315-649X>), Atamas, A.I. (orcid.org/0000-0002-8709-3208 <http://orcid.org/0000-0002-8709-3208>), Bilyk, Zh.I. (orcid.org/0000-0002-2092-5241 <http://orcid.org/0000-0002-2092-5241>), Shapovalov, Ye.B. (orcid.org/0000-0003-3732-9486 <http://orcid.org/0000-0003-3732-9486>) and Uchitel, A.D. (orcid.org/0000-0002-9969-0149 <http://orcid.org/0000-0002-9969-0149>) (2018) Structuring Augmented Reality Information on the stemua.science Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018 (2257). pp. 75-86. ISSN 1613-0073