Запис Детальніше

Формування в учнів основної школи політехнічного складника предметної компетентності з фізики

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712810/
https://www.cuspu.edu.ua/images/autoreferats/2018/10/dis_SIPII_dlya_saita.pdf
 
Title Формування в учнів основної школи політехнічного складника предметної компетентності з фізики
Formation of the polytechnic component of the subject competence in physics of secondary school pupils
ормирование политехнической составляющей предметной компетентности по физике учащихся основной школы
 
Creator Сіпій, Володимир Володимирович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description Мета дослідження: теоретико-методологічне обґрунтування та створення методики формування політехнічного складника предметної компетентності учнів основної школи з фізики та її навчально-методичного забезпечення, впровадження яких сприятиме підвищенню якості фізичної та політехнічної освіти учнів основної школи, їх професійному самовизначенню. Об'єктом дослідження є процес навчання фізики в основній школі. Предмет дослідження – методика формування політехнічного складника предметної компетентності учнів основної школи з фізики, яка базується на компетентнісному підході. Під час дослідження розроблено компетентнісно орієнтовану методику формування політехнічного складника предметної компетентності учнів основної школи з фізики та її навчально-методичне забезпечення. Запропонована система форм організації політехнічної освіти спрямована на професійне самовизначення школярів, сприяє формуванню предметної і ключових компетентностей учнів, реалізації визначених Новою українською школою змістових ліній. Ефективність сформованості політехнічного складника предметної компетентності вивчалася за п’ятьма складовими: політехнічні знання, політехнічні уміння, політехнічні навички, досвід практичної діяльності, ціннісні ставлення до системи «людина-техніка». Результати дослідження можуть бути використані вчителями фізики, викладачами закладів післядипломної освіти, студентами.
Цель исследования: теоретико-методологическое обоснование и создание методики формирования политехнической составляющей предметной компетентности учащихся основной школы по физике и ее учебно-методического обеспечения, внедрение которых будет способствует повышению качества образования учащихся основной школы, их профессиональному самоопределению. Объектом исследования является процесс обучения физике в основной школе. Предмет исследования - методика формирования политехнической составляющей предметной компетентности учащихся основной школы по физике, которая базируется на компетентностном подходе. В ходе исследования разработана методика формирования политехнического составляющей предметной компетентности учащихся основной школы по физике и ее учебно-методическое обеспечение Предложенная система форм организации политехнического образования направлена на профессиональное самоопределение школьников, способствует формированию предметной и ключевых компетентностей учащихся, реализации определенных Новой украинской школой содержательных линий. Эффективность сформированности политехнического составляющей предметной компетентности изучалась по пяти её компонентам: политехнические знания, политехнические умения, политехнические навыки, опыт практической деятельности, ценностное отношения к системе «человек-техника». Результаты исследования могут быть использованы учителями физики, преподавателями учреждений последипломного образования, студентами.
The purpose of the research: theoretical and methodological substantiation and the creation of a methodology for the formation of the polytechnic component of the subject competence of the students of secondary school of physics and its teaching and methodological support, improvement pupils professional self-determination. Object of the research: the process of teaching physics in secondary school. Subject of the research: the methodology of the formation of the polytechnic component of the subject competence in physics of secondary school pupils. A competency-based methodology is elaborated for the formation of the polytechnical component of the subject competence in physics of secondary school pupils and its teaching and methodological support. The proposed system of the forms of organization of polytechnic education is aimed at professional self-determination of schoolchildren, contributes to the formation of the subject and key competencies of pupils, the implementation of the content determined by the New Ukrainian school. The effectiveness of the formation of the polytechnic component of the subject competence was studied by five elements: polytechnic knowledge, polytechnic skills, polytechnic abilities, experience of practical activities, value attitude to the "man-technician" system. The results of the research can be used by teachers of physics, teachers of institutions of postgraduate education, students.
 
Date 2018
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712810/1/dis_SIPII_dlya_saita.pdf
- Сіпій, Володимир Володимирович (2018) Formation of the polytechnic component of the subject competence in physics of secondary school pupils Dissertation candidate thesis, Інститут педагогіки.