Запис Детальніше

Women’s images as representing different views on feminism in the Elif Shafak’s novel “Three Daughters of Eve”

Синопсис: текст, контекст, медіа

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Women’s images as representing different views on feminism in the Elif Shafak’s novel “Three Daughters of Eve”
Женские образы как репрезентанты различных взглядов на феминизм в романе Элиф Шафак «Три дочери Евы»
Жіночі образи як репрезентанти різних поглядів на фемінізм у романі Еліф Шафак «Три дочки Єви»
 
Creator Shchoka, Olha
 
Description The aim of this article is to observe female characters as a representation of different points of view on feminism in the novel by the Turkish writer Elif Shafak.In her work the issue of woman`s emancipation is challenged against the backdrop of Muslim culture. Therefore, the study of her prose is relevant for expanding the range of modern gender studios. In particular it concerns the novel “Three Daughters of Eve”, which has never become the object of scientific analysis. In this novel Turkey is highlighted as a country of contrasts: on the one hand, it is a modern state, in which secular and religious life are separated; on the other hand — in it there are stereotypical notions about the secondary nature of women in the family and in the society.The novel «Three Daughters of Eve» is a kind of female images` gallery. The work is based on two plot lines alternating between each other. The first is the real time of action — 2016 year. Here is a gala, on which the main character Nazperi Nalbantoglu (Peri) arrived with her daughter and her husband. The second plot line is the character’s memories of her life from childhood to studying in Oxford when she was looking for herself, trying to figure out her religious beliefs etc.The main heroine represents a conscious but passive position in defending women’s rights. Selma is an example of the total lack of beliefs. Mona loudly declares her position as a feminist, but she is rather a theorist of the struggle for women's rights. Shirin is a practitioner of feminism, since she embodies her beliefs in her life. At the end of the novel, Shirin gets freedom from gender stereotypes. The heroines’ points of view in the work prove that the struggle for the women`s rights have to take place primarily in their everyday life, and then feminist convictions will have the result.
В статье проанализированы женские образы как репрезентанты разных точек зрения на феминизм в романе турецкой писательницы Элиф Шафак.Автор рассматривает проблемы эмансипации женщины на фоне мусульманской культуры. Поэтому исследование ее творчества, в частности романа «Три дочери Евы», пока не ставшего объектом научного анализа, является актуальным для расширения диапазона современных гендерных студий. Турция изображена как страна контрастов: с одной стороны, это современное государство, в котором отдельно существуют светская и религиозная жизнь; с другой  — в ней остаются стереотипные представления о второстепенности женщины в семье и обществе.Роман «Три дочери Евы» является своеобразной галереей женских образов, які втілюють різні форми сприйняття фемінізу. Мета цієї розвідки — дослідити  їх крізь призму  аксіологічної ідентичності. Произведение построено на двух сюжетных линиях, которые чередуются между собой. Первая — это реальное время действия — 2016 год. Здесь происходит светской раут, на который главная героиня Назпери Налбантоглу (Пери) приехала вместе с дочерью и мужем. Вторая сюжетная линия — это воспоминания Пери о своей жизни с детства и до учебы в Оксфорде, когда она искала себя, пытаясь выяснить свои религиозные убеждения и т.п.Главная героиня репрезентирует осознанную, но пассивную позицию относительно борьбы за женские права. Сельма — пример отсутствия убеждений как таковых. Мона громко заявляет о своей позиции как феминистка, но является скорее теоретиком борьбы за права женщин. Ширин — практик феминизма, поскольку воплощает эти убеждения в жизнь. В финале романа свободу от гендерных стереотипа находит Ширин. Точки зрения героинь произведения свидетельствуют, что борьба за права женщин должна происходить прежде всего в повседневной жизни, тогда феминистические убеждения будут иметь результат.
У статті проаналізовано жіночі образи в романі турецької письменниці Еліф Шафак як репрезентанти різних поглядів на фемінізм.Авторка порушує питання емансипації жінки  в аспекті мусульманської культури. Тому актуальність дослідження її прози полягає в можливості розширити гендерні студії, зокрема шляхом аналізу  жіночих образів у романі «Три дочки Єви», який поки що не став об’єктом  розгляду літературознавців.Туреччину висвітлено як країну контрастів: з одного боку, це сучасна держава, в якій окремо існують світське й релігійне життя; з іншого — у ній залишаються стереотипні уявлення про другорядність жінки в родині та суспільстві. Роман «Три дочки Єви» є своєрідною галереєю жіночих образів, які втілюють різні форми сприйняття фемінізу. Мета цієї розвідки — дослідити  їх крізь призму  аксіологічної ідентичності. Твір побудовано на двох сюжетних лініях, які чергуються між собою. Перша — це реальний час дії — 2016 рік. Тут відбувається світський раут, на який головна героїня Назпері Налбантоглу (Пері) приїхала разом із дочкою та чоловіком. Друга сюжетна лінія — це спогади Пері про своє життя від дитинства й до навчання в Оксфорді, коли вона шукала себе, намагаючись з’ясувати свої релігійні переконання тощо.Головна героїня репрезентує усвідомлену, але пасивну позицію щодо відстоювання жіночих прав. Сельма є прикладом відсутності переконань як таких. Мона гучно заявляє про свої феміністичні погляди, проте є скоріше теоретиком боротьби за права жінок. Ширін — практик фемінізму, оскільки втілює ці переконання в життя. У фіналі роману свободу від гендерних стереотипів знаходить Ширін. Погляди героїнь твору свідчать, що боротьба за права жінок має відбуватися передусім у повсякденному житті, тоді феміністичні переконання матимуть результат.
 
Publisher Borys Grinchenko Kyiv University
 
Date 2018-12-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
image/jpeg
image/jpeg
 
Identifier http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/327
10.28925/2311-259x.2018.4.4
 
Source Synopsis: Text, Context, Media; Nr 4(24) (2018)
Синопсис: текст, контекст, медіа; № 4(24) (2018)
Синопсис: текст, контекст, медиа; № 4(24) (2018)
Synopsis: Text, Context, Media; No 4(24) (2018)
2311-259X
10.28925/2311-259x.2018.4
 
Language ukr
 
Relation http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/327/294
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/327/342
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/327/343
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/327/344
 
Rights Авторське право (c) 2019 Olha Shchoka
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0