Запис Детальніше

Improving the Methods of Estimation of the Unit Train Effectiveness

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Improving the Methods of Estimation of the Unit Train Effectiveness
Совершенствование методов оценки эффективности маршрутизации железнодорожных перевозок
Удосконалення методів оцінки ефективності маршрутизації залізничних перевезень
 
Creator Kozachenko, Dmitriy N.
Kozachenko, Dmytro M.
Vernigora, Roman V.
Balanov, Vladimir O.
Balanov, Volodymyr O.
Sannytskyy, Nazar М.
Berezovyi, Mykola I.
Berezovy, Nikolay I.
Bolvanovska, Tetiana V.
Bolvanovska, Tatyana V.
Козаченко, Дмитрий Николаевич
Вернигора, Роман Витальевич
Баланов, Владимир Олегович
Санницкий, Назар М.
Березовый, Николай Иванович
Болвановская, Татьяна Валентиновна
Козаченко, Дмитро Миколайович
Вернигора, Роман Віталійович
Баланов, Володимир Олегович
Санницький, Назар М.
Березовий, Микола Іванович
Болвановська, Тетяна Валентинівна
 
Subject unit train
railways
transportation process
cost estimation methods
car traffic volumes
состав-вертушка
железные дороги
процесс перевозки
методы оценки стоимости
вагонопоток
склад-вертушка
залізниці
процес перевезення
методи оцінки вартості
КСВ
НДЧ
КУЕР
ЛКТІ
 
Description Improving the Methods of Estimation of the Unit Train Effectiveness / D. Kozachenko, R. Vernigora, V. Balanov, N. Sannytskyy, N. Berezovy, T. Bolvanovska // Transport problems = Problemy transportu. — 2016. — Vol. 11, Is. 3. — P. — 91—101. — doi: 10.20858/tp.2016.11.3.9
EN: Summary. The article presents the results of studies of freight transportation by unit trains. The article is aimed at developing the methods of the efficiency evaluation of unit train dispatch on the basis of full-scale experiments. Duration of the car turnover is a random variable when dispatching the single cars and group cars, as well as when dispatching them as a part of a unit train. The existing methodologies for evaluating the efficiency of unit trains’ make-up are based on the use of calculation methodologies and their results can give significant errors. The work presents a methodology that makes it possible to evaluate the efficiency of unit train shipments based on the processing of results of experimental travels using the methods of mathematical statistics. This approach provides probabilistic estimates of the rolling stock use efficiency for different approaches to the organization of car traffic volumes, as well as establishes the effect for each of the participants in the transportation process.
RU: Аннотация. В статье представлены результаты исследований перевозок грузов по железной дороге отправительскими маршрутами. Целью статьи является разработка методов оценки эффективности маршрутизации перевозок на основании натурных экспериментов. Продолжительность оборота вагонов как при отправлении одиночных вагонов и групп вагонов, так и при отправлении их в составе отправительских маршрутов представляет собой случайную величину. Действующие методики оценки эффективности формирования отправительских маршрутов основываются на использовании расчетных методов и их результаты могут давать существенные погрешности. В работе представлена методика, позволяющая оценить эффективность маршрутизации перевозок на основании обработки результатов опытных поездок с помощью методов математической статистики. Такой подход позволяет получить вероятностные оценки эффективности использования подвижного состава при разных методах организации вагонопотоков, а также установить эффект для каждого из участников перевозочного процесса.
UK: Анотація. У статті представлені результати досліджень перевезень вантажів залізницею відправними маршрутами. Метою статті є розробка методів оцінки ефективності маршрутизації перевезень на підставі натурних експериментів. Тривалість обороту вагонів як при відправленні одиночних вагонів і груп вагонів, так і при відправленні їх в складі відправних маршрутів є випадковою величиною. Діючі методики оцінки ефективності формування відправних маршрутів грунтуються на використанні розрахункових методів і їх результати можуть давати суттєві погрішності. У роботі представлена ​​методика, що дозволяє оцінити ефективність маршрутизації перевезень на підставі обробки результатів експериментальних поїздок за допомогою методів математичної статистики. Такий підхід дозволяє отримати імовірнісні оцінки ефективності використання рухомого складу при різних методах організації вагонопотоків, а також встановити ефект для кожного з учасників перевізного процесу.
 
Date 2016-09-19T10:55:53Z
2016-09-19T10:55:53Z
2016
 
Type Article
 
Identifier doi: 10.20858/tp.2016.11.3.9
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8984
http://transportproblems.polsl.pl/pl/Archiwum/2016/zeszyt3/2016t11z3_09.pdf
 
Language en
 
Publisher Silesian University of Technology, Poland