Запис Детальніше

Mathematical Model of the Derailed Train Wheel Motion

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Mathematical Model of the Derailed Train Wheel Motion
Математична модель руху залізничного колеса, що зійшло з рейок
Математическая модель движения сошедшего с рельсов железнодорожного колеса
 
Creator Bodnar, Borys Ye.
Bolzhelarsky, Yaroslav V.
Bolzhelarskyi, Yaroslav V.
Laushnyk, Ihor P.
Laushnik, Igor P.
Боднар, Борис Євгенович
Болжеларський, Ярослав Володимирович
Лаушник, Ігор Петрович
Боднарь, Борис Евгеньевич
Болжеларский, Ярослав Владимирович
Лаушник, Игорь Петрович
 
Subject derailment
forensic science
wheel
sleeper
movement resistance
speed
force
kinetic energy
схід з рейок
судова експертиза
колесо
шпала
опір руху поїзда
швидкість
сила
кінетична енергія
КЛ
КРС (ЛФ)
КФД (ЛФ)
сход с рельсов
судебная экспертиза
сопротивление движению поезда
скорость
киннетическая энергия
 
Description Bodnar, B. Mathematical Model of the Derailed Train Wheel Motion / B. Bodnar, Ya. Bolzhelarskyі, I. Laushnyk // Transport problems : VIII International Scientific Conference, Katowice, 29 June–01 July 2016. — Katowice, Poland ; Silesian University of Tecnology, 2016. — P. 60—69.
EN: It is developed a mathematical model of the derailed train wheel motion, which makes it possible to determine a change in its speed when moving on the track panel. When constructing the model the methods of theoretical mechanics and train traction were used. It was found that the highest speed reduction occurs as a consequence of the wheel impact on the sleeper. The model allows creating a generalized mathematical model of the train motion in the emergency mode.
UK: Розроблена математична модель руху залізничного колеса, яке зійшло з рейок, що дозволяє визначити зміну його швидкості при русі рейкошпальною решіткою. При побудові моделі використані методи теоретичної механіки та тяги поїздів. Встановлено, що найбільше зниження швидкості відбувається внаслідок удару по шпалі. Модель дозволяє отримати узагальнену математичну модель руху поїзда у аварійному режимі.
RU: Разработана математическая модель движения сошедшего с рельс железнодорожного колеса, позволяющая определить изменение его скорости при движении по рельсошпальной решетке. При построении модели использованы методы теоретической механики и тяги поездов. Установлено, что наибольшее снижение скорости происходит вследствие удара колеса о шпалу. Модель позволяет создать обобщенную математическую модель движения поезда в аварийном режиме.
Львівська філія ДНУЗТ, Львів
 
Date 2016-09-22T09:24:12Z
2016-09-22T09:24:12Z
2016
 
Type Article
 
Identifier http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8991
 
Language en
 
Publisher Silesian University of Technology, Poland