Запис Детальніше

COMPONENT STRUCTURE AND FUNCTIONS OF THE EDUCATION QUALITY MANAGEMENT INFORMATION SYSTEM OF THE FUTURE ECONOMISTS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title COMPONENT STRUCTURE AND FUNCTIONS OF THE EDUCATION QUALITY MANAGEMENT INFORMATION SYSTEM OF THE FUTURE ECONOMISTS
КОМПОНЕНТНАЯ СТРУКТУРА И ФУНКЦИИ ИНФОРМАЦИОННОЙ СИСТЕМЫ УПРАВЛЕНИЯ КАЧЕСТВОМ ОБРАЗОВАНИЯ БУДУЩИХ ЭКОНОМИСТОВ
КОМПОНЕНТНА СТРУКТУРА І ФУНКЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ
 
Creator Khoruzhyi, Kostiantyn S.
 
Subject educational quality management information system; structure components; functions; professional competency; indicator; management cockpit; indicative-functional group
информационная система управления качеством; структурные компоненты; функции; профессиональная компетентность; индикатор; кокпит управления; индикаторно-функциональная группа
інформаційна система управління якістю освіти (ІСУЯО); структурні компоненти; функції; професійна компетентність; індикатор; кокпіт управління; індикаторно-функціональна група
 
Description In this article, problems and features of forming the educational quality management information system for the future economists are examined, its component structure is presented and the significance and functions of every component are explained. The functions, which bind the components mentioned to each other, are also examined. To ensure functioning of the developed components of the EQMIS an indicator system is proposed. The article also covers the program components of this system, formed according to the requirements analysis, their technical description, as well as the importance and role in operation of the EQMIS of the future economists based on the individually-oriented, professionally-competent, informational-communicational and systematic approach methods.
В статье были рассмотрены проблемы и особенности формирования информационной системы управления качеством образования, представлена ее компонентная структура и обосновано содержание компонентов, которые входят в ее состав. Рассмотрены соответствующие функции, которые связывают между собой указанные компоненты и предложена система индикаторов для обеспечения их функционирования. С программно-аппаратной точки зрения предложены и рассмотрены на основе сформированных требований к ИСУ КО ее основные программные компоненты, представлено их техническое описание, определены их значения и роль в работе целостной динамической системы на основе личностно-ориентированного, системного, профессионально-компетентностного и информационно-коммуникативного подходов.
У статті розглянуто проблеми й особливості формування інформаційної системи управління якістю освіти майбутніх економістів, представлено її компонентну структуру й обґрунтовано зміст компонентів, що входять до її складу. Розглянуто відповідні функції, що пов’язують між собою означені компоненти і запропоновано систему індикаторів для забезпечення їх функціонування. З програмно-апаратної точки зору запропоновано і розглянуто на основі сформованих вимог до майбутньої ІСУЯО її основні програмні компоненти, надано їх технічний опис, окреслено їх значення і роль у роботі цілісної динамічної системи на основі особистісно-орієнтованого, системного, професійно-компетентнісного та інформаційно-комунікативного підходів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-09-04
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1068
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 42, No 4 (2014); 168-180
Информационные технологии и средства обучения; Vol 42, No 4 (2014); 168-180
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 42, No 4 (2014); 168-180
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 42, No 4 (2014); 168-180
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1068/815
 
Rights Copyright (c) 2014 Kostiantyn S. Khoruzhyi
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0