Запис Детальніше

CONTENT-MANAGEMENT OF INFORMATION SYSTEM PLANNING OF SCIENTIFIC RESEARCHES IN THE NATIONAL ACADEMY OF PEDAGOGICAL SCIENCES OF UKRAINE

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title CONTENT-MANAGEMENT OF INFORMATION SYSTEM PLANNING OF SCIENTIFIC RESEARCHES IN THE NATIONAL ACADEMY OF PEDAGOGICAL SCIENCES OF UKRAINE
КОНТЕНТ-АДМИНИСТРИРОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННОЙ СИСТЕМЫ ПЛАНИРОВАНИЯ НАУЧНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ В НАЦИОНАЛЬНОЙ АКАДЕМИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ НАУК УКРАИНЫ
КОНТЕНТ-АДМІНІСТРУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ПЛАНУВАННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В НАЦІОНАЛЬНІЙ АКАДЕМІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ
 
Creator Sereda, Khrystyna V.
 
Subject information system; Microsoft SharePoint; data storehouse; documents library; Web Part; ListBox
информационная система; Microsoft SharePoint; хранилище данных; библиотека документов; веб-часть; список
інформаційна система; Microsoft SharePoint; сховище даних; бібліотека документів; веб-частина; список
 
Description The problem of content-administration of information system planning of scientific researches in the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine on the basis of Internet network (further - IS «Planning») is described in the article. Microsoft SharePoint base platform for construction of information system is defined. Software of content-administration SharePoint of the «Partners in Learning Network»» as prototype for construction IS «Planning» is described. Definitions of elements of management are resulted; base operations of content-administration SharePoint of a portal are described. The means of work with IS «Planning» documents: document library, a web part, lists, list elements are described. The sequence of performance of content-administration operations of a portal is illustrated by screenshots.
Статья посвящена проблеме информационного наполнения (контент- администрирования) информационной системы планирования научных исследований в Академии педагогических наук Украины на базе сети Интернет (далее – ИС «Планирование»). Определена базовая платформа Microsoft SharePoint для построения информационной системы. Описаны программные средства контент-администрирования SharePoint сети «Партнерство в образовании», являющейся прототипом для построения ИС «Планирование». Приведены определения элементов управления, базовые операции контент-администрирования SharePoint портала и описаны средства работы с документами ИС «Планирование»: библиотекой документов, веб-частью, списками, элементами списка. Последовательность выполнения операций контент-администрирования портала проиллюстрирована экранными формами.
Статтю присвячено проблемі інформаційного наповнення (контент-адміністрування) інформаційної системи планування наукових досліджень в Національній академії педагогічних наук України на базі мережі Інтернет (далі ІС «Планування»). Визначено базову платформу Microsoft SharePoint для побудови інформаційної системи. Описано програмні засоби контент-адміністрування SharePoint мережі «Партнерство в навчанні» як прототипу для побудови ІС «Планування». Наведено поняття елементів керування, базові операції контент-адміністрування SharePoint порталу й описано засоби роботи з документами ІС «Планування»: бібліотекою документів, веб-частиною, списками, елементами списку. Послідовність виконання операцій контент-адміністрування порталу проілюстровано екранними формами. 
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-10-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/531
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 24, No 4 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 24, No 4 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 24, No 4 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/531/437
 
Rights Copyright (c) 2011 Khrystyna V. Sereda
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0