Запис Детальніше

USING OF TASK APPROACH METHOD WHILE TEACHING PROGRAMMING TO THE FUTURE INFORMATICS TEACHERS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title USING OF TASK APPROACH METHOD WHILE TEACHING PROGRAMMING TO THE FUTURE INFORMATICS TEACHERS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ЗАДАЧНОГО ПОДХОДА В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ ПРОГРАММИРОВАНИЯ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ ИНФОРМАТИКИ
ВИКОРИСТАННЯ ЗАДАЧНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
 
Creator Kryvonos, Oleksandr M.
 
Subject programming; scientific problem; teacher of informatics; method of scientific problem
программирование; задача; учитель информатики; задачный подход
програмування; задача; учитель інформатики; задачний підхід
 
Description This article is dedicated to the problem of teaching programming to the future informatics teachers from the standpoint of competence approach in teaching. The article defines the role and the place of task approach in the process of teaching the module on “Procedure programming”, which is the part of the programming course; it scrutinizes the systematization of levels of tasks, which are proposed by D. Toleengerov. The article describes the levels of complexity of tasks (reproductive, partially searching, research (creative)), which are used in the formation of methodological provision for programming course. It also presents the examples of tasks of specific topics to solve which a student should have habits which are crucial for informational communicational technological competence.
Статья посвящена проблеме обучения программирования будущих учителей информатики с позиции компетентностного подхода к обучению. В ней раскрыто роль и место задачного подхода в процессе изучения модуля «Процедурное программирование», который является составляющим курса программирования; рассмотрено систематизацию сложности уровней задач, которую предлагает Д. М. Толленгерова. Описано уровни сложности задач (репродуктивный, частично-исследовательский, исследовательский (творческий)), которые использованы в построении методического обеспечения курса программирования. Также приведены примеры задач, для конкретных тем, для решения которых студенту необходимо использовать навыки, которые являются ключевыми для информационно-коммуникационно-технологической компетентности.
Стаття присвячена проблемі навчання програмування майбутніх учителів інформатики з позиції компетентністного підходу до навчання. У ній розкрито роль і місце задачного підходу в процесі навчання модуля «Процедурне програмування», що є складовою курсу програмування; розглянуто систематизацію складності рівнів задач, що пропонує Д. М. Толленгерова. Описано рівні складності задач (репродуктивний, частково-пошуковий, дослідницький (творчий)), що використані в побудові методичного забезпечення курсу програмування. А також наведено приклади задач, для конкретних тем, для розв’язання яких студенту необхідно використати навички, які є ключовими для інформаційно-комунікаційно-технологічної компетентності.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-04-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1005
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 40, No 2 (2014); 83-91
Информационные технологии и средства обучения; Vol 40, No 2 (2014); 83-91
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 83-91
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 40, No 2 (2014); 83-91
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1005/761
 
Rights Copyright (c) 2014 Oleksandr M. Kryvonos
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0