Запис Детальніше

IMPLEMENTATION OF SPECIFIC DIDACTIC PRINCIPLES IN COMPUTER-ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title IMPLEMENTATION OF SPECIFIC DIDACTIC PRINCIPLES IN COMPUTER-ORIENTED LEARNING ENVIRONMENT
ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ СПЕЦИФІЧНИХ ДИДАКТИЧНИХ ПРИНЦИПІВ У КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
 
Creator Kasatkin, Dmytro Yu.; National University of Biotechnology and Environmental Sciences of Ukraine
Kasatkina, Olga M.; National University of Biotechnology and Environmental Sciences of Ukraine
 
Subject principle; information; multimedia; learning environment visualization; interactivity; e-environment
принцип; інформація; мультимедіа; навчальне середовище, візуалізація; інтерактивність; е-середовище
 
Description The article deals with the specific principles and specific features of perception of information in computer-oriented learning environment. The peculiarities of assimilation of information depending on the form of presentation of educational material. We describe the psychological and physiological aspects of perception in the visualization of its submission. It is indicated that this process of perception of the information in computer-oriented learning environment faster and easier. Outlined author's definition of the concept of computer-based learning environment the system is open educational environment of the modern university. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2015.1.33d9
В статті розглянуті специфічні принципи та особливості процесу сприйняття інформації в комп’ютерно-орієнтованому навчальному середовищі. Наведено особливості засвоєння інформації залежно від форм представлення навчального матеріалу. Описано психолого-фізіологічні аспекти сприйняття інформації в процесі візуалізації її подання. Зазначено, що при цьому процес сприйняття інформації в комп’ютерно-орієнтованому навчальному середовищі прискорюється і спрощується. Викладена авторська дефініція поняття комп’ютерно-орієнтованого навчального середовища в системі відкритого освітнього е-середовища сучасного університету. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2015.1.33d9
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor

 
Date 2015-09-23
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/4
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; № 1 (2015); 33-39
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; № 1 (2015); 33-39
2414-0325
 
Language ukr
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/4/4
 
Rights ##submission.copyrightStatement##