Запис Детальніше

THE USE OF VIRTUAL COMMUNITIES FOR FORMATION THE READINESS OF BACHELORS OF TOURISM TO PROFESSIONAL INTERACTION WITH CONSUMERS OF TOURISM SERVICES

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE USE OF VIRTUAL COMMUNITIES FOR FORMATION THE READINESS OF BACHELORS OF TOURISM TO PROFESSIONAL INTERACTION WITH CONSUMERS OF TOURISM SERVICES
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ВИРТУАЛЬНЫХ СООБЩЕСТВ ДЛЯ ПОДГОТОВКИ БАКАЛАВРОВ ТУРИЗМА К ПРОФЕССИОНАЛЬНОМУ ВЗАИМОДЕЙСТВИЮ С ПОТРЕБИТЕЛЯМИ ТУРИСТИЧЕСКИХ УСЛУГ
ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ СПІЛЬНОТ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ БАКЛАВРІВ З ТУРИЗМУ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ЗІ СПОЖИВАЧАМИ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ
 
Creator Dyshko, Olesia L.
 
Subject Bachelors of Tourism; virtual community; consumers of tourism services; Internet club of communication with customers
бакалавры туризма; виртуальное сообщество; потребители туристических услуг; Интернет-клуб общения с клиентами
бакалаври з туризму; віртуальна спільнота; споживачі туристичних послуг; Інтернет-клуб спілкування з клієнтами
 
Description The system of views on the problem of training specialists of Tourism to professional interaction with consumers of tourist services using communities global communicative networks are discussed in this article. The results of the survey of teachers about the usage of virtual communities for formation the readiness of Bachelors of Tourism to professional interaction with consumers of tourist services are given. The results of a survey of Tourism students about the use of social networks in educational activities are also represented in this article. The feasibility of establishing the Internet club to communicate with customers for forming the readiness of Bachelors of Tourism to professional interaction with consumers of tourism services is proved.
В статье анализируется система взглядов на проблему подготовки специалистов для сферы туризма к профессиональному взаимодействию с потребителями туристических услуг с помощью сообществ в глобальных коммуникационных сетях. Приведены результаты анкетирования преподавателей об использовании виртуальных сообществ для подготовки бакалавров туризма к профессиональному взаимодействию с потребителями туристических услуг. Представлены результаты опроса студентов-туристов об эффективности использования социальных сетей в процессе обучения. Обоснована целесообразность создания Интернет-клуба общения с клиентами для практической подготовки будущих специалистов к профессиональному взаимодействию с потребителями туристических услуг.
У статті розглянуто систему поглядів на проблему підготовки фахівців з туризму до професійної взаємодії зі споживачами туристичних послуг за допомогою спільнот у глобальних комунікаційних мережах. Наведено результати анкетування викладачів щодо використання віртуальних спільнот для підготовки бакалаврів з туризму до професійної взаємодії зі споживачами туристичних послуг. Представлено результати опитування студентів-туристів щодо ефективності використання соціальних мереж у процесі навчання. Обґрунтовано доцільність створення Інтернет-клубу спілкування з клієнтами для практичної підготовки майбутніх фахівців до професійної взаємодії зі споживачами туристичних послуг.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2017-04-29
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
Огляд літератури; Теоретичні аспекти дослідження; Анкетування
рецензируемая статья

Peer-reviewed Article

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1584
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 58, No 2 (2017); 79-87
Информационные технологии и средства обучения; Vol 58, No 2 (2017); 79-87
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 79-87
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 58, No 2 (2017); 79-87
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1584/1152
 
Rights Copyright (c) 2017 Olesia L. Dyshko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0