Запис Детальніше

Mystical and monotheistic motives in ancient Chinese “Book of Songs”

Синопсис: текст, контекст, медіа

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Mystical and monotheistic motives in ancient Chinese “Book of Songs”
Мистические, монотеистические мотивы и отображение древнейшего мировоззрения Китая в древнекитайской «Книге песен»
Містичні та монотеїстичні мотиви і відображення найдавнішого світогляду Китаю у давньокитайській «Книзі пісень»
 
Creator Shcherbakov, Yaroslav
 
Description The purpose of the article is to explore main mystic and monotheistic motives in Chinese ancient “Book of Songs”. The historical circumstances of its genesis, including the hypothetical reconstruction of ancient Chinese beliefs and the intellectual atmosphere of the studied period are observed. The article explores the main religious themes in ancient Chinese poetry, especially in the part of Hymns and part of Big and Small Odes in the “Book of Songs”.This paper tries to systemize main mystic motives in ancient Chinese Poetry. Also one of the most important tasks of this article is to study ancient Chinese monotheistic believes. The focus is on the concept of Heaven as the reflection of the highest mystic power in ancient Chinese literature and the role of the cult of Heaven in ancient China. The heaven power is personalized by figure of the Heaven Emperor, who is believed to be the world ruler in cognitive conceptual system of the Book of Songs. The urgency of the paper concerns the analysis of the structure of the “Book of Songs” and the history of its current version (“Mao Shi”). In particular it is important to systematize all hymns and songs that include mystical motifs and monotheistic component of the classical ancient Chinese culture.The Book of Songs contains the key monotheistic motives of the cult of Heaven and it’s emperor, the legend about the contact of ancient Chinese princes with higher heavenly powers, the heavenly emperor, which is the source of monotheistic and theistic beliefs in the culture of ancient China. Poetry “Book of Songs” greatly influenced the further development of Chinese literature, literature in the countries of the Far East, Central and Southeast Asia. The observing of this influence is a perspective direction for further scientific research.
В предложенном исследовании рассмотрено монотеистические и мистические мотивы в древнекитайской «Книге песен», а также исторические обстоятельства ее генезиса, включая гипотетическую реконструкцию древнекитайских верований и интеллектуальной атмосферы исследуемого периода. В статье раскрыто ключевые религиозные темы древнекитайской поэтики, особое внимание уделено разделам Од и Гимнов. Цель статьи — проанализировать отражение древнейших элементов нематериального (философского и религиозного) мировоззрения Китая в «Книге песен», а также выявленные в ее одах и гимнах мистические мотивы. Ключевое внимание уделено концепту Неба как отражению самой мистической силы в древнекитайской литературе и роли культа Неба. Рассмотрено образ Верховного владыки Верхнего неба как персонификацию небесных сил, который в древнекитайской «Книге песен» выступает в роли правителя мира. Актуальность статьи заключается в комплексном анализе структуры «Книги песен» и истории имеющейся на сегодня ее версии («Мао Ши»), в частности в систематизации всех гимнов и песен, включающих мистические мотивы, а также в исследовании монотеистического компонента классической древнекитайской культуры.«Книга песен» содержит ключевые монотеистические мотивы культа Неба и небесного императора, легенды о контакте древнекитайских князей с высшими небесными силами, Небесным императором, что является источником монотеистических и теистических верований в культуре древнего Китая. Поэзия «Книги песен» значительно повлияла на дальнейшее развитие китайской литературы, литературы стран Дальнего Востока, Центральной и Юго-Восточной Азии. Изучение указанных воздействий является перспективным в контексте дальнейшего научного поиска в этой области.
У запропонованому дослідженні розглянуто тематику монотеїстичних та містичних мотивів у давньокитайській «Книзі пісень», а також історичні обставини її генези, включно з гіпотетичною реконструкцією давньокитайських вірувань та інтелектуальної атмосфери досліджуваного періоду. У статті розкрито ключові релігійні теми давньокитайської поетики, особливу увагу приділено розділам од та гімнів. Мета розвідки – розкрити відображення найдавніших елементів нематеріального (філософського та релігійного) світогляду Китаю в поетичних творах «Книги пісень» та проаналізувати виявлені в її одах та гімнах містичні мотиви.  Ключову увагу приділено концепту Неба як відображенню найвищої містичної сили в давньокитайській літературі та ролі культу Неба. Висвітлено образ  Верховного владики Верхнього неба  як  персоніфікацію небесних сил, який у давньокитайській «Книзі пісень» виступає у ролі правителя світу. Актуальність статті полягає у комплексному аналізі структури «Книги пісень» та історії наявної на сьогодні її версії  («Мао Ши»), зокрема систематизації всіх гімнів та пісень, що включають в себе містичні мотиви, а також розгляді монотеїстичного компоненту класичної давньокитайської культури.«Книга пісень» містить ключові монотеїстичні мотиви  культу Неба та Небесного імператора, легенди про контакт давньокитайських князів з вищими небесними силами, Небесним імператором, що є джерелом монотеїстичних та теїстичних вірувань у культурі давнього Китаю. Поезія «Книги пісень» значно вплинула на подальший розвиток китайської літератури, літератури країн Далекого Сходу, Центральної та Південно-Східної Азії. Вивчення зазначених впливів є перспективним у контексті подальшого наукового пошуку в цій царині.
 
Publisher Borys Grinchenko Kyiv University
 
Date 2018-12-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
image/jpeg
 
Identifier http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/316
10.28925/2311-259x.2018.4.2
 
Source Synopsis: Text, Context, Media; Nr 4(24) (2018)
Синопсис: текст, контекст, медіа; № 4(24) (2018)
Синопсис: текст, контекст, медиа; № 4(24) (2018)
Synopsis: Text, Context, Media; No 4(24) (2018)
2311-259X
10.28925/2311-259x.2018.4
 
Language ukr
 
Relation http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/316/292
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/316/338
http://synopsis.kubg.edu.ua/index.php/synopsis/article/view/316/339
 
Rights Авторське право (c) 2019 Yaroslav Shcherbakov
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0