Запис Детальніше

Реалізація педагогічних технологій в умовах профільного навчання: діяльнісний підхід

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712600/
 
Title Реалізація педагогічних технологій в умовах профільного навчання: діяльнісний підхід
Implementation of pedagogical technologies in the conditions of profile training: activity approach
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті проаналізовано особливості реалізації педагогічних технологій в умовах профільного навчання. Обґрунтовано педагогічні технології, як багатобічний комплексний засіб підвищення якості, ефективності та доступності загальної середньої освіти, що дає змогу за рахунок змін у структурі, змісті, організації освітнього процесу якнайбільше враховувати інтереси, схильності і здібності учнів, створювати можливості для орієнтації освіти старшокласників відповідно до їхніх професійних інтересів і намірів щодо продовження освіти. Схарактеризовано рефлексійно-пізнавальну технологію.
In the article the characteristic features of active educational-cognitive activity of pupils and create the model of social formation of personality in the process of implementation of pedagogical technologies in the conditions of profile training. Grounded pedagogical technologies as a multilateral comprehensive means of improving the quality, effectiveness and accessibility of General secondary education, which allows due to changes in the structure, content, organization of the educational process to take into account the interests, aptitudes and abilities of students, create opportunities for the education of pupils in accordance with their professional interests and intentions concerning continuing education. The presented model of the development of high school students in the way of their social development, which can serve as a matrix for the selection of appropriate pedagogical technologies in the conditions of profile training. The author explains that the use of the model involves modeling of situations, role playing, joint problem- solving. The educational process is organized in such a way, when most of the learners involved in the learning process, promotes awareness of what they already know and what they think. Joint activities of students in the learning process, development of educational material means that each makes its individual contribution, there is an exchange of knowledge, ideas, ways of working and mutual support, which allows not only to obtain new knowledge, but to consciously choose the future professional activity.
 
Publisher ПолтНТУ імені Юрія Кондратюка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712600/1/VHO_Polt18.pdf
- Васьківська, Галина Олексіївна (2018) Implementation of pedagogical technologies in the conditions of profile training: activity approach Гуманітарний вісник Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка (3). pp. 15-22. ISSN 2521-1579