Запис Детальніше

Світоглядне пігрунтя дослідження безперервної освіти в мережевому суспільстві

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Світоглядне пігрунтя дослідження безперервної освіти в мережевому суспільстві
 
Creator Боятюк, Олена Василівна
 
Subject освіта
безперервна освіта
освіта впродовж життя
мережеве суспільство
education
continuing education
lifelong education
network society
930.85
 
Description Проаналізовано сутність та особливості феномену “мережевого
суспільства”. Окрему увагу зосереджено на факторах, що передували його
появі. Разом з цим акцентується увага на явищі безперервної освіти:
сутнісному наповненні, причинах виникнення, особливостях функціонування у
різні часові періоди. З’ясовано, що в науковому просторі існують дві версії
походження феномена безперервної освіти: “про давнину ідеї” та “новизну
ідеї”. Загалом же досліджений феномен покликаний виконувати компенсуючу
функцію інтелектуального збагачення особистості у зв’язку з розвитком
суспільства та змінами пріоритетів, які диктує останнє. Світоглядні
концепції закордонних та вітчизняних учених засвідчують те, що мережеве
суспільство покликане реалізувати принципи безперервної освіти, в свою чергу
остання є викликом сучасності до інноваційних зрушень. На основі
проаналізованих концепцій, запропоновано власну періодизацію розвитку
безперервної освіти, де виокремлено 3 стадії концептуальних поглядів щодо
згаданої проблеми: стихійна, теоретико–методологічна та практична.
Проведений аналіз поглядів вчених дає можливість говорити про те, що
безперервна освіта в окремі часові періоди має свої особливості прояву. Саме
практична стадія має найбільшу значимість в епоху мережевого суспільства,
коли перед “Homo intelligens” відкриваються нові можливості інформційно–
комунікаційного характеру.
Basic and peculiarities of “network society” phenomenon were analyzed.
Special attention is focused on the factors that had preceded of its appearance. At the
same time attention is paid to phenomenon of continuos education: essentially filling,
causes of the appearance, peculiarities of functioning in different time periods. It was
found that in the scientific area, there are two versions of the origin phenomenon of
continuing education “of old idea” and “novelty idea”. In general, study of the
phenomenon is for to perform compensatory function of the enrichment the individual
due to the development of society and changing priorities dictated due to the last one.
Visual concepts of foreign and domestic scientists prove that the network society is
intended to implement the principles of lifelong learning, by turn, which is a
challenge against modern innovative developments. Own periotization is offered
which is based on the analysed concepts in which three stages of conceptual views to
the above mentioned issue are marked: spontaneous; theoretical, methodological and
practical. The analysis enables views of scientists to claim that continuing education
in particular time periods has the features of visualisation. This stage has the greatest
practical importance in the era of social networking, when the “Homo intelligens”
discover new opportunities informational and communication nature.
 
Publisher Видавництво "Гілея"
 
Date 2016-02-05T12:37:34Z
2016-02-05T12:37:34Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Боятюк О. В. Світоглядне пігрунтя дослідження безперервної освіти в мережевому суспільстві / О. В. Боятюк // Гілея. Історичні науки. Філософські науки. Політичні науки : Науковий вісник : Зб. наук. праць. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 90 (11). - С. 313-319.
2076-1554
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9266
 
Language uk