Запис Детальніше

Форми розвитку професіоналізму сімейних лікарів в системі післядипломної медичної освіти України

Репозиторій Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Форми розвитку професіоналізму сімейних лікарів в системі післядипломної медичної освіти України
FORMS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF FAMILY PHYSICIANS IN POSTGRADUATE MEDICAL EDUCATION SYSTEM OF UKRAINE
 
Creator Сігаєва, Лариса Є.
Sihaieva, Larysa Ye.
Михайленко, Лорена. А.
Mykhailenko, Lorena. A.
 
Subject розвиток професіоналізму
розвиток професіоналізму сімейних лікарів
неперервний професійний розвиток
післядипломна освіта
сімейні лікарі
реформування охорони здоров’я
development of professionalism
development of professionalism of family physicians
continuing professional development
postgraduate education
family physicians
health care reforms
 
Description У статті розглядаються форми розвитку професіоналізму сімейних лікарів в умовах реформування охорони здоров’я України; поданий аналіз понять «професіоналізм», «компетентність» та «професійна компетентність»; висвітлюються основні шляхи професійної підготовки сімейних лікарів на післядипломному етапі у контексті неперервної медичної освіти України; акцентується увага на стандартах вищої медичної освіти та неперервного професійного розвитку медичних фахівців; визначаються види атестації лікарів у закладах післядипломної медичної освіти.
The article focuses on forms of professional development of family physicians in conditions of reforming health care system in Ukraine. There are analized the terms of "professionalism", “competence”, “professional competence” and highlighted the main stages of postgraduate training of family physicians in higher educational institutions of Ukraine. The main stages include internship, magistracy, residency and postgraduate courses for physicians. The preparation of highly qualified specialists is conducted through postgraduate studying and doctoral candidacy or through the institution of scientific searchers. In the paper, there is given attention to standards of higher medical education and continuing professional development of health professionals in the following areas: providing improved professional competence of doctors and improved competencies as continuing professional development; providing professional and personal development of physicians and free access to relevant scientific information. There are given the following requirements to competencies: effective medical care; communication skills; scientific research abilities; professionalism; patient-oriented healthcare; solving problems of various complexity in health care; carrying out the functions of a head of medical institutions and a lecturer. The types of certification in higher educational institutions of postgraduate medical education have been presented.
 
Date 2015-06-25T06:36:19Z
2015-06-25T06:36:19Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Сігаєва Л. Є. Форми розвитку професіоналізму сімейних лікарів в системі післядипломної медичної освіти України [Електронний ресурс] / Л. Є. Сігаєва, Л. А. Михайленко // Компетентнісний підхід в освіті : теоретичні засади і практика реалізації : метод. сем. (Київ, 2 квітня 2014 р.). –К., 2014. – С. 97–106.
http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/254
 
Language other
 
Publisher Електронний ресурс : http://www/naps/gov/ua/ua/activities/publucations/.2014/04/03