Запис Детальніше

LINGUISTIC PERSONALITY: MULTIPLICITY AND FAKE

Studia Philologica

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title LINGUISTIC PERSONALITY: MULTIPLICITY AND FAKE
 
Creator Gryshchenko, Olena
 
Subject inguistic personality, personality, fake, multiplicity, fake linguistic personality, fake discourse, multiple personality.
 
Description The article characterizes lingual personality in terms of aspects of multiplicity and fake. The understanding of lingualpersonality has recently acquired new interpretations. The notion gains new characteristics and aspects of studyas a person appears to constantly undergo changes and transformations. Linguistic, social, political, economic,historical and other factors impact it.Modern lingual personality is a multiple personality that lives in the real world but creates virtual worlds andspaces and manifests itself in different environments. Lingual personality becomes virtual, not real or fake andit is an ‘actor’ and participant in various discourse types. This results in changing its general psychological,linguistic, behavioral, communicative and other characteristics. Fake lingual personality has not beenthe subject of systematic study yet. Not much is known about the processes of fake discourse production,discourse processing and comprehension which could provide valuable insight into the notions of personalityand lingual personality.Modern communication technologies promote the emergence of virtual spaces, “floating worlds”, “worldsof spectacle”, “absent worlds” and “fake reality”. Various ways and channels of communication transform face-tofacerelationships, develop the domain of “absent presence”, support the presence of “the multiplicity of truth” andthus allow every personality to express itself via linguistic styles and linguistic behavior.Modern personality is involved in various discourse types including creolized ones (advertising discourse, medicaldiscourse, political discourse, mass media discourse, behavioral discourse, game discourse, personologicaldiscourse, fake discourse, etc.) which reflect multiple nature of personality and facilitate multivariate manifestationof its linguistic styles, communicative and discursive competences.Transformational processes in turn lead to the integration of alternative worlds which are created with the helpof different kinds of codes, to the interaction of people, communities, ethnic groups and their cultures. In theseconditions the worlds become quasi-real. In certain cases they turn into substitutes of the “primary” reality. In thiscontext it is essential to focus on “fake” as a realia of existence of modern humanity.FAKE has become an integral part of life. A great number of neologisms and word combinations appearin the media. A great number of things are represented as fake: fake name, food, world, smile, social media,mood, etc. A lot of them deal with a person: fake family, fake life, fake friends, fake personality, fake people; faker,fake maker. Fake linguistic personality is an ‘actor’ of fake discourse; it is a multiple, many-sided, split personalitythat is able and ready to produce fake discourse, process it and sometimes interact in it. This specific languageof deception is oriented to manipulation. Further study of linguistic markers of deception and manifestationsof fake is necessary.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor
 
Date 2017-09-18
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://studiap.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/188
 
Source Studia Philologica; № 7 (2017): Студія Філологіка
2412-2491
2311-2425
 
Language eng
 
Relation http://studiap.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/188/180
 
Rights Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).