Запис Детальніше

Застосування маніпулятивних технологій у комерційній рекламі як різновиді масової комунікації

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Застосування маніпулятивних технологій у комерційній рекламі як різновиді масової комунікації
 
Creator Бурак, Андрій
Возняк, Ярина
 
Subject commercial advertisement
manipulation
mechanisms and typology of manipulation technologies
mass communication
construction of reality
 
Description In this article is investigated the phenomenon of
manipulation and its application in commercial
advertisements. The authors came to conclusion that
nowadays manipulative technologies are an inevitable part not
only of advertisement industry, but of people’s everyday life.
There was expressed a supposition that advertisement-makers
tend to construct some special kind of reality thus influencing
and manipulating the consciousness of spectators. Also
authors emphasize on positive application of manipulations –
in social, noncommercial adverts.
 
Date 2010-12-28T07:14:34Z
2010-12-28T07:14:34Z
2009
 
Type Article
 
Identifier Бурак А. Застосування маніпулятивних технологій у комерційній рекламі як різновиді масової комунікації / Андрій Бурак, Ярина Возняк // Гуманітарні та соціальні науки : матеріали I Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2009, 14–16 травня 2009 року, Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009. – С. 239–241. – (Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Бібліографія: 5 назв.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/6931
 
Language ua
 
Publisher Видавництво Національного університету "Львівська політехніка"