Запис Детальніше

The Rhetorical Meaning of a Personal Deixis in the Female Autobiographical Discourse (“The Field Work in Ukrainian Sex” O. Zabuzhko)

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The Rhetorical Meaning of a Personal Deixis in the Female Autobiographical Discourse (“The Field Work in Ukrainian Sex” O. Zabuzhko)
РИТОРИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ РОЛЬОВОГО ДЕЙКСИСУ В ЖІНОЧОМУ АВТОБІОГРАФІЧНОМУ ДИСКУРСІ (“Польові дослідження з українського сексу” О. Забужко)
 
Creator СИНЧАК, Олена
 
Subject
UDC 378y4(477) – 009 + 37.017

УДК 378ю4(477) – 009 + 37.017
 
Description  The article deals with an autobiography as a type of rhetorical discourse. Having analyzed “The Field Work in Ukrainian Sex” the researcher scrutinizes how personal deixis determines the positions in a discourse and how a transposition of personal pronouns becomes a rhetorical means which affects the dynamics of personal narrative and emotive expression. The dialogical figures in the novel (self communication and imaginary dialogue with readers) are compared with monologue in a theater. Thus, the “theatrical” dialogue is considered to be an important feature of a rhetorical utterance.
 У статті розглянуто один із риторичних дискурсів – автобіографічний. На матеріалі “Польових досліджень з українського сексу” вивчено, як рольовий дейксис визначає авторські позиції в тексті, а транспозиція особових займенників стає риторичним прийомом пришвидшення оповіді та надання їй афективної експресії. Фігури діалогізації в романі (звертання до себе у внутрішньому мовленні, та уявний діалог з аудиторією) порівняно з монологом у театрі. Виснувано, що важливою ознакою риторичного висловлювання є його “театральна” діалогічність.
 
Publisher Національний авіаційний університет
 
Contributor

 
Date 2012-10-16
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/go/article/view/2314
 
Source Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах. Збірник наукових праць; № 17 (2009); 94
Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах.; № 17 (2009); 94
 
Language uk