Моделі та алгоритми формування рішень в системі підтримки прийняття рішень авіадиспетчера в позаштатних польотних ситуаціях
eNUFTIR
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Моделі та алгоритми формування рішень в системі підтримки прийняття рішень авіадиспетчера в позаштатних польотних ситуаціях
Модели и алгоритмы формирования решений в системе поддержки принятия решений авиадиспетчера в нештатных полетных ситуациях Models and algorithms forming solutions in decision support system air traffic controller in abnormal flight situations |
|
Creator |
Бєляєв, Ю. Б.
Беляев, Ю. Б. Belyaev, Y. Сикирда, Ю. В. Сікірда, Ю. В. Sikirda, Y. Шмельова, Т. Ф. Шмелёва, Т. Ф. Shmelova, T. |
|
Subject |
метрологічні умови
метрологические условия metrological conditions критичний час альтернатива підзадача критическое время альтернатива подзадача critical time alternative subtasks |
|
Description |
Задача вибору оптимального варіанта завершення польоту, що виникає при необхідності виконання вимушеної посадки повітряного судна (ПС), відрізняється складністю, обумовленою високим рівнем неповноти й невизначеності необхідної інформації в умовах різкого ліміту часу на вироблення рішення й напруженого психофізіологічного стану оператора. Тому за обставин виникнення позаштатних польотних ситуацій реалізація функції оперативного прийняття коректного рішення щодо місця посадки (МП), інформаційної підтримки авіаційного оператора покладається на системи підтримки прийняття рішень (СППР). Стратегії прийняття рішень в СППР авіадиспетчера в позаштатних польотних ситуаціях закладені у відокремлених підзадачах вибору оптимального варіанта завершення польоту: оцінка можливості продовження польоту; оцінка критичного часу польоту ПС; оцінка типу потенційного МП; оцінка виду й придатності підстилаючої поверхні; оцінка технічної придатності аеродромів; оцінка метеорологічних умов потенційного МП; оцінка ефективності потенційних альтернатив і формування оптимального варіанта завершення польоту. Розглянемо структуру кожної підзадачі окремо. Задача выбора оптимального варианта завершения полета, возникает при необходимости выполнения вынужденной посадки воздушного судна (ВС), отличается сложностью, обусловленной высоким уровнем неполноты и неопределенности необходимой информации в условиях резкого лимита времени на выработку решения и напряженного психофизиологического состояния оператора. Поэтому при обстоятельствах возникновения нештатных полетных ситуаций реализация функции оперативного принятия корректного решения относительно места посадки (МП), информационной поддержки авиационного оператора возлагается на системы поддержки принятия решений (СППР). Стратегии принятия решений в СППР авиадиспетчера в нештатных полетных ситуациях заложены в обособленных подзадач выбора оптимального варианта завершения полета: оценка возможности продолжения полета, оценка критического времени полета ВС, оценка типа потенциального МП, оценка вида и пригодности подстилающей поверхности, оценка технической пригодности аэродромов , оценка метеорологических условий потенциального МП, оценка эффективности потенциальных альтернатив и формирования оптимального варианта завершения полета. Рассмотрим структуру каждой подзадачи отдельно. The task of choosing the best option the flight, which occurs when the need to perform a forced landing aircraft (PS) is complex, due to the high level of uncertainty and incompleteness of the information required in a sharp time limit on the decision-making and intense psycho-physiological state of the operator. Therefore, in the circumstances of abnormal flight situations implementing the function prompt decision correct decision on the landing (MP), promoted aviation operator relies on a decision support system (DSS). Strategy decisions in DSS air traffic controller in abnormal flight situations laid in separate subproblems choosing the best option the flight: Assessing the potential for continued flight, evaluation of critical aircraft flight time, evaluation of potential type MP, evaluation form and fitness underlying surface, evaluation of technical suitability of airfields The score meteorological conditions, potential MP, evaluation of the effectiveness of potential alternatives and developing an optimal variant of the flight. Consider the structure of each subproblem separately. |
|
Date |
2012-11-06T13:07:02Z
2012-11-06T13:07:02Z 2004 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бєляєв, Ю. Б. Моделі та алгоритми формування рішень в системі підтримки прийняття рішень авіадиспетчера в позаштатних польотних ситуаціях / Ю. Б. Бєляєв, Т. Ф. Шмельова, Ю. В. Сікірда // Автоматизація виробичих процесів. – 2004. – № 2 (19). – С. 42–49.
http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/3535 |
|
Language |
uk_UK
|
|