Запис Детальніше

Психологічні особливості формування вчинкового потенціалу особистості учня

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічні особливості формування вчинкового потенціалу особистості учня
 
Creator Кальба, Я.Є.
 
Subject вчинок
вчинковий потенціал
компоненти вчинкового потенціалу
актуалізація вчинкового потенціалу
особливості формування вчинкового потенціалу
act
actional potential
the components of actional potential
actualization actional potential
the peculiarities of development of actional potential
159.922.7:159.943.2
 
Description Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особливостей формування вчинкового потенціалу особистості учня. У роботі висвітлено сутність і психолого-педагогічний зміст поняття “вчинковий потенціал особистості учня”. Розроблено і обґрунтовано психолого-педагогічну методику оцінки вчинкового потенціалу старшокласника, основними критеріями якої було визначено: когнітивне та емоційне прийняття учнями значущості вчинкової активності, суб’єктивні та об’єктивні стимули і можливості її актуалізації, суб’єктивний досвід вчинкової активності у різних сферах життєдіяльності.
На основі матеріалів наукового дослідження обґрунтовано та експериментально доведено слушність розгляду вчинкового підходу як найбільш перспективного у розв’язанні психолого-педагогічних проблем виховання підростаючого покоління. Емпіричне дослідження рівня сформованості вчинкового потенціалу дозволило виявити індивідуально-типологічні характеристики вчинкового потенціалу старшокласників за його психологічними складовими: “Я знаходжуся”, “Я хочу”, “Я можу”, “Я рефлексую”.
Експериментально з’ясовано психологічні особливості розвитку (сформованості) вчинкового потенціалу старшокласників, які підтверджують принципову можливість формування та актуалізації їх вчинкової активності в умовах освітнього закладу.
The thesis is dedicated to the study of psychological peculiarities of formation of actional potential in pupil’s personality. The essence and the psychologically-educational matter of the definition of “ actional potential of pupil’s personality” have been covered. The psychologically-educational principles for evaluation of actional potential of senior pupil have been developed and proved, and the basic criteria of which have been recognized as the following: pupils’ cognitive and emotional perception of the importance of actional activity, subjective and objective incentives and the ways of their actualization, subjective xperience of actional activity in different spheres of life activity.
On the basis of scientific research the necessity of consideration of actional approach as the most prospective one in the solution of psychologically-educational problems of bringing up the future generation has been substantiated and experimentally proved. The empirical study of the level of the development of the actional potential has allowed revealing the individually-typological characteristics of actional potential of senior pupils in accordance with its components: “I find myself”, “I want”, “I can”, “I react”.
The psychological peculiarities of the development of actional potential of senior pupils have been elucidated and they have proved principal possibility of the development and actualization of their actional activity in the conditions of an educational establishment.
 
Publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
 
Date 2012-11-08T13:02:23Z
2012-11-08T13:02:23Z
2006
 
Type Other
 
Identifier Кальба Я.Є. Психологічні особливості формування вчинкового потенціалу особистості учня: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Я.Є. Кальба ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 19 с. — укp.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1686
 
Language uk