Запис Детальніше

Проблеми та парадигма розвитку вітчизняного ринку освітніх послуг

Electronic Volodymyr Dahl East Ukrainian National University Institutional Repository

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Проблеми та парадигма розвитку вітчизняного ринку освітніх послуг
Проблемы и парадигма развития отечественного рынка образовательных услуг
Challenges and paradigm of national education market
 
Creator Загірняк, Д.М.
Zagirniak, D.M.
Загирняк, Д. М.
 
Subject вища освіта
парадигма розвитку сфери вищої освіти
прагматизм
класичні академічні цінності
комерціалізація вищої школи
высшее образование
парадигма развития сферы высшего образования
прагматизм
классические академические ценности
коммерциализация высшей школы
higher education
paradigm of development of the field of higher education
pragmatism
classical academic values
commercialization of higher school
УДК 338.46:37”71”(477)
 
Description Ставши частиною світового освітнього простору, українська сфера вищої освіти зазнала ринкового реформування. Комерціалізація є сучасною світовою тенденцією розвитку вищої освіти. Західні вчені із сумнівом ставляться
до підвищення рівня комерціалізації університетів, оскільки вбачають у ній загрозу класичним академічним цінностям. Компроміс між комерцією та академічними цінностями знайдений у філософії прагматизму, яка становить базис парадигми розвитку західних університетів.
Науковці на пострадянському просторі не сприймають комерціалізацію як загрозу для вищої освіти. Недоліки вітчизняної вищої школи не сприймаються як системні, що потребують оновлення парадигми розвитку. Прагматична парадигма розвитку передбачає орієнтацію західних університетів на індивідуальні успіхи. Доктрина розвитку вітчизняної сфери вищої освіти орієнтована на реалізацію національних інтересів. Перехід до прагматичної парадигми розвитку дозволить українській вищій школі раціонально використовувати обмежені ресурси в інтересах суспільства.
Став частью мирового образовательного пространства украинская сфера высшего образования подверглась рыночному реформированию. Коммерциализация
является современной мировой тенденцией развития
высшего образования. Западные учёные с сомнением относятся к повышению уровня коммерциализации университетов, поскольку видят в ней угрозу классическим академическим ценностям. Компромисс между коммерцией и
академическими ценностями найден в философии прагматизма, которая составляет базис парадигмы развития западных университетов. Учёные на постсоветском пространстве не воспринимают коммерциализацию как
угрозу для высшего образования. Недостатки отечественной высшей школы не воспринимаются как системные, требующие обновления парадигмы развития. Прагматическая парадигма развития предполагает ориентацию западных университетов на индивидуальные успехи.
Доктрина развития отечественной сферы высшего образования ориентирована на реализацию национальных интересов. Переход на прагматичную парадигму развития позволит украинской высшей школе рационально использовать ограниченные ресурсы в интересах общества.
Having become a part of global educational space,
Ukrainian field of higher education underwent market reformation.
Commercialization is an up-to-date global tendency of
development of higher education. Western scientists refer to
increase of the level of university commercialization with
doubt as they see a threat to classical academic values in it.
Compromise between commerce and academic values is found
in the philosophy of pragmatism that makes the basis of the
paradigm of development of Western universities. Scientists on
the post-soviet territory do not take commercialization as a
threat to higher education. Drawbacks of Ukrainian higher school are not taken as systematic ones that require renewal
of the paradigm of development. Pragmatic paradigm of development
implies orientation of Western universities to individual
success. The doctrine of development of Ukrainian field
of higher education is oriented to realization of national interests.
Transition to pragmatic paradigm of development will allow
Ukrainian higher school to rationally use limited resources
in the interests of the society.
 
Date 2017-07-26T17:45:01Z
2017-07-26T17:45:01Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Загірняк Д. М. Проблеми та парадигма розвитку вітчизняного ринку освітніх послуг / Д. М. Загірняк // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2016. – № 6 (230). – С. 59 - 65.
http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1366
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher CНУ ім. В. Даля