Запис Детальніше

Оцінювання маркетингового потенціалу підприємств харчової промисловості

eNUFTIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Оцінювання маркетингового потенціалу підприємств харчової промисловості
Оценка маркетингового потенциала предприятий пищевой промышленности
Assessment оf marketing potential in the food industry
 
Creator Лисенко, К. М.
Скригун, Н. П.
Лисенко, К. М.
Скригун, Н. П.
Lysenko, K.
Skrygun, N.
 
Subject Маркетинговий потенціал підприємства, складові маркетингового потенціалу підприємства, потенціал внутрішніх маркетингових ресурсів.
Маркетинговый потенциал предприятия, составляющие маркетингового потенциала предприятия, потенциал внутренних маркетинговых ресурсов.
Marketing potential of the enterprise, elements of the marketing potential of the enterprise, potential of internal marketing resources.
 
Description Розглянуто процес оцінювання маркетингового потенціалу підприємства. Описано основні етапи процесу оцінювання маркетингового потенціалу підприємства за його основними складовими. Рассмотрен процесс оценки маркетингового потенциала предприятия. Описаны основные этапы процесса оценки маркетингового потенциала предприятия по его основным составляющим.
The stages of collection process and processing of data are given for the evaluation of marketing potential of the enterprise. The process of evaluation of the potential level of marketing internal resources is considered. It is recommended the constituents which need to carry out the evaluation of potential of market possibilities, that gives an opportunity to form an integral idea about the capacity of market, dynamics of its development, standard of prices, competition environment, perspective of the enterprise niches and commodities, general state of affairs of the market and possibility its exit are specified. The basic constituents of innovative potential of marketing are distinguished, in particular: potential development of new commodities/ trademarks; potential expanding of new sources of supply; potential of development of new services and other. The stages of evaluation process of other potential non-material resources, innovative potential of marketing and constituents of potential of marketing tool (potential of other marketing instruments, potential of marketing marketing-mix, analytical potential) are described.
 
Publisher Наукові праці НУХТ
 
Date 2012-12-24T08:04:43Z
2012-12-24T08:04:43Z
2012
 
Type Article
 
Identifier http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/4848
 
Language other