Підготовка майбутніх учителів іноземної мови до формування іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів засобами підручника
DSpace at TNPU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Підготовка майбутніх учителів іноземної мови до формування іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів засобами підручника
Подготовка будущих учителей иностранного языка к формированию иноязычной коммуникативной компетенции младших школьников средствами учебника Preparation of future foreign language teachers for the formation of junior pupils’ another language communicative competence by means of a text-book. |
|
Creator |
Яценюк, Надія Іванівна
|
|
Subject |
іншомовна комунікативна компетенція
|
|
Description |
У роботі з’ясовано сутність поняття «готовність майбутнього вчителя іноземної мови до формування іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів засобами підручника»; уточнено розуміння іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів; розкрито психолого-педагогічні основи побудови підручника з іноземної мови для початкової школи; виділено компоненти, показники та рівні готовності студентів до формування іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів засобами підручника. Визначено педагогічні умови підготовки студентів до формування іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів засобами підручника, а саме: забезпечення позитивної мотивації до використання підручника як засобу формування іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів; використання потенційних можливостей змісту психолого-педагогічних та методичних дисциплін з метою підготовки майбутніх учителів іноземної мови до зазначеного виду діяльності; застосування на заняттях професійно орієнтованих дисциплін інтерактивних методів навчання для набуття студентами досвіду формування іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів засобами підручника; цілеспрямоване ознайомлення майбутніх педагогів з особливостями підручника з іноземної мови, адресованого молодшим школярам, та способами його використання у навчальному процесі школи першого ступеня. Процес підготовки майбутніх учителів іноземної мови до формування іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів засобами підручника охоплював три етапи – пропедевтично-мотиваційний, інформаційно-змістовий та операційно-діяльнісний, кожен із яких супроводжувався доцільною реалізацією зазначених педагогічних умов. Ефективність розробленої методики доведена експериментально. В работе определена сущность понятия «готовность будущего учителя иностранного языка к формированию иноязычной коммуникативной компетенции младших школьников средствами учебника»; уточнено понимание иноязычной коммуникативной компетенции младших школьников; раскрыты психолого-педагогические основы построения учебника иностранного языка для начальной школы; выделены компоненты, показатели и уровни готовности студентов к формированию иноязычной коммуникативной компетенции младших школьников средствами учебника.Установлено, что главным заданием обучения школьников иностранному языку является формирование иноязычной коммуникативной компетенции. Понятие «иноязычная коммуникативная компетенция младшего школьника» определяется нами как интегративная характеристика ученика, которая охватывает языковую (лексические, фонетические и грамматические знания и соответствующие навыки), речевую (умение в аудировании, говорении, чтении и письме) и социокультурную (страноведческую и лингвострановедческую) компетенции и выражается в умении ученика выражать свои мнения в устной речи и на письме на уровне А1(согласно Общеевропейским рекомендациям языкового образования) и в способности понимать иноязычную речь при слушании и чтении. The dissertation delineates the essence of the notion «readiness of the future foreign language teacher for the formation of junior pupils’ another language communicative competence by means of a text-book». The thesis elaborates on the notion of foreign language communicative competence of primary school pupils, discloses psychological and pedagogical basis of organization of a text-book for junior pupils and also points out to components, markers and levels of students’ readiness for the formation of primary school pupils’ foreign language communicative competence by means of a textbook. The pedagogical conditions of training students to the formation of junior pupils’ another language communicative competence by means of a text-book are identified, in particular: providing positive motivation to the use of a text-book as a means of formation of primary school pupils’ another language communicative competence; making use of potential opportunities of psychological, pedagogical and methodological subjects with the purpose of preparation of future foreign language teachers to the abovementioned kind of activity; using interactive methods of work at the professional cycle lessons with the aim of gaining experience to form another language communicative competence of junior pupils; purposeful acquainting of teachers-to-be with the peculiarities of foreign language text-book for junior pupils and modes of its using in the educational process of primary school. Захист відбудеться 26 жовтня 2012 року об 11 годині на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.03 в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (зала засідань, вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027). З дисертацією можна ознайомитись у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за адресою: вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027. |
|
Publisher |
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
|
|
Date |
2013-01-28T12:15:11Z
2013-01-28T12:15:11Z 2012 |
|
Type |
Thesis
Thesis |
|
Identifier |
Яценюк, Н. І. Підготовка майбутніх учителів іноземної мови до формування іншомовної комунікативної компетенції молодших школярів засобами підручника [Текст] : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук :13.00.04 - теорія і методика професійної освіти / Н. І. Яценюк ; Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2012. – 20 с.
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2438 |
|
Language |
uk
|
|