Запис Детальніше

Manipulative techniques in political election campaign advertising: experience of Ukraine (Маніпулятивні прийоми у політичній передвиборчій рекламі: досвід України)

Цифровий архів НаУОА

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Manipulative techniques in political election campaign advertising: experience of Ukraine (Маніпулятивні прийоми у політичній передвиборчій рекламі: досвід України)
 
Creator Рибак, А. (A. Rybak)
Жуков , В. ( Zukow W. )
 
Subject Politics
Навчальні матеріали та презентації
 
Description The article embraces the scope of the techniques used in manipulation of public opinion by candidates in the election process of Ukraine during the period of 2004-2012. The main focus is on the political election campaign advertising, revealing its meaning as communicative activity and as a process that mostly always is accompanied by the use of manipulative techniques. Based on the author's analysis of election campaigns and works of Ukrainian scholars, there were also determined manipulative methods and techniques that were most actively used during the last election cycles (У статті розкрито особливості використання прийомів маніпуляції суспільною свідомістю суб’єктами виборчих процесів в Україні у 2004-2012 рр. Основна увагу зосереджено на політичній передвиборчій рекламі; розкривається її зміст як комунікативної діяльності та процесу, який фактично завжди супроводжується використанням маніпулятивних технологій. На основі авторського аналізу виборчих кампаній та праць українських вчених, визначено маніпулятивні методики та прийоми, які найактивніше використовувалися під час останніх виборчих циклів)
 
Date 2012
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Identifier http://eprints.oa.edu.ua/1651/1/rubak_130225.pdf
Рибак, А. (A. Rybak) and Жуков , В. ( Zukow W. ) (2012) Manipulative techniques in political election campaign advertising: experience of Ukraine (Маніпулятивні прийоми у політичній передвиборчій рекламі: досвід України). Current problems of advertisement and image in economy and tourism. pp. 13-24.
 
Relation http://eprints.oa.edu.ua/1651/