Запис Детальніше

Теоретичні інтенції і практичний досвід критичної педагогіки

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теоретичні інтенції і практичний досвід критичної педагогіки
 
Creator Радіонова, І.
 
Subject критична педагогіка
трансдисциплінарність
critical pedagogy
transdisciplinarism
 
Description Ідеї критичної педагогіки поширюються напри
кінці ХХ ст., що пояснюється автором посиленням тенденцій трансдисциплінарності і політизації сучасного гуманітарного знання. У статті розглядається запропоноване критичною педагогікою розуміння мови можливостей в радикальній практиці, боротьба критичної педагогіки не тільки з різними формами пригноблення, але і за новий тип суб'єктивності, альтернативні форми суспільства. Результати аналізу показують, що критична педагогіка не пропонує детальну програму реалізації своїх ідей, а має, насамперед, сигнальну функцію, проблематизуючи відношення до особистості, влади, можливостей і обмежень
суб'єкта.
The ideas of critical pedagogy were developed at the end of the 20th centu ry, which is explained by the author to be a consequence of the increase of the tendencies of «transdisciplinarism» and politisation of the modern humanitarian knowledge. In the article the following issues are examined: the understanding of the language of possibilities in radical practice, the march of radical pedagogy not only against the different forms of oppression but also for the project of the new type of subjectivity and the alternative forms of society. The results of the analysis show that critical pedagogy does not propose the detailed programme of realisation of its ideas, but performs mainly a signalling function, by problematising the relation to self, power, opportunities and limi tations of the subjectivity.
 
Publisher Видавництво "Майстер-клас"
 
Date 2013-03-18T22:32:47Z
2013-03-18T22:32:47Z
2005
 
Type Article
 
Identifier Радіонова І. Теоретичні інтенції і практичний досвід критичної педагогіки / І. Радіонова // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2005, №1. - С. 74-85
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2407
 
Language uk