Запис Детальніше

Інтеграція і поліморфізм знання у вищій освіті

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Інтеграція і поліморфізм знання у вищій освіті
 
Creator Клепко, C.
 
Subject інтеграція
поліморфізм знання
вища освіта
integration
polymorphism of knowledge
higher education
 
Description Мета статті — розкриття поліморфізму та
інтеграції знання у ситуації кризи картезіанської схеми університетської системи освіти і доктрини спеціалізацій. Втрата довіри до ідеалістичних супер структур і метанаративів змушує вищу школу шукати нові парадигми розвитку, здійснювати інституційну реструктуризацію на основі «мистец тва і науки нових ступенів» — конструювання ефек тивних компетентностей і кваліфікацій у випускників ВНЗ. Множинність інтерпретацій інтеграції як принципу і механізму вищої освіти виявляється у формах внутріпредметної, «експансіоністської», філософської, інформатиза ційної, технологічної, особистісно зорієнтованої інтеграції знань, міждисци плінарного, трансдисциплінарного та постдисциплінарного університету і
знімається розрізненням холістського, трансверсального та «естетичного» типів інтеграції знань залежно від розуміння ієрархії між «цілим», «сумою частин цілого» та «усім». Досліджується перебудова освіти та утиск інфор мації засобами візуалізації на основі естетичних закономірностей. З’ясовуються альтернативи ідеалу єдності науки, концепціям холістської псевдоінтеграції, дидактиці екстенсивної інтеграції. Процеси інтеграції концептуалізуються у голографічній моделі вищої освіти як єдності предметної (ресологічної), опорної(знаннєвої) та комунікативної хвиль освіти на основі розуміння людини як «точки перетину усіх планів буття». Філософія освіти трактується як теорія інтеграції людини зі світом, суспільством та світом знань, а практичні
проблеми розробки навчальних програм і нових спеціальностей як виклик її розвитку.
To disclose knowledge polymorphism and integration under crisis condi tion of Cartesian scheme of university system of education and doctrine of spe cializations is the purpose of the article. The loss of trust to idealistic superstruc tures and meta narrative make higher school to search for a new paradigm of development, to carry out institutional re structuring on a basis of «arts and sci ences of the new degrees» such as designing effective competences and qualifi
cations of the High School graduates. Plurality of integration interpretations as
a principle and mechanism of Higher Education is found out in the forms of
internal subject, «expansionist», philosophical, information science, techno
logical, personality oriented knowledge integration, and also interdisciplinary,
trans disciplinary and post disciplinary university. The distinction between
holistic, transversal and «aesthetic» types of knowledge integration depending
on understanding of a hierarchy between «whole», «sum of the parts of the
whole» and «all» is given. The education formation and information compres
sion by means of visualization on the basis of aesthetic laws are investigated. The
alternatives to the ideal of science unity, holistic pseudo integration concepts,
and extensive integration didactics are found out. Integration processes are con
ceptualized in the holographic model of Higher Education as а unity of subject
(resological), basic (knowledge) and communicative «waves of education»
based on comprehension of a man as «a cross point of all plans of being».
Philosophy of Education is treated as a theory of integration of a man with the
world, society and «the world of knowledge», and practical problems of the edu
cational programs and new specialties designe — as a challenge to its develop
ment.
 
Publisher Видавництво "Майстер-клас"
 
Date 2013-03-20T08:23:18Z
2013-03-20T08:23:18Z
2005
 
Type Article
 
Identifier Клепко C. Інтеграція і поліморфізм знання у вищій освіті / C. Клепко // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2005, №2. - С. 20-35
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2427
 
Language uk