Становлення ідей гуманізму в національній системі освіти: історичний аспект
Electronic Volodymyr Dahl East Ukrainian National University Institutional Repository
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Становлення ідей гуманізму в національній системі освіти: історичний аспект
Становление идей гуманизма в национальной системе образования: исторический аспект The humanism ideas formation in the national system of education: historical aspect. |
|
Creator |
Скляр, П. П.
Sklyar, P. P. |
|
Subject |
гуманизм
гуманизация образования свобода и добродетель добро любовь человечность самосовершенствование самоценность индивидуальность самостоятельность личности учащегося в учебно-воспитательном процессе гуманізм гуманізація освіти свобода та доброчинність добро любов людяність самовдосконалення самоцінність ндивідуальність самостійність особистості учня в навчально-виховному процесі humanism humanity of education freedom and goodwill virture love humanity improving one’s knowledge self-estimation personality pupil’s individuality in the educational process 37(091)+159.9(091)+37.015.3 |
|
Description |
У статті стверджується наявність загальної тенденції розповсюдження гуманістичного руху у сучасному світовому освітньому просторі. На пострадянському просторі цей рух має стати вагомим чинником подолання “директивності” в організації навчання й виховання особистості учня, врахування її самоцінності та індивідуальності. Зазначене можливо за умов відповідних гуманістичних зрушень у вітчизняній суспільній і педагогічній думці. Таким зрушенням має сприяти звернення до їх витоків, у тому числі й національних, ознайомлення з ними широкого загалу й перенесення його надбань в практичну площину педагогічної діяльності й соціальної практики. В статье утверждается наличие общей тенденции розпространения гуманистического движения в современном образовательном пространстве. На постсоветском пространстве это движенние должно стать весомым фактором преодаления “директивности” в организации обучения и воспитания личности учащегося, учета ее самоценности и индивидуальности. Отмеченное возможно при условии соответствующих гуманистических изменений в отечественной общественной и педагогической мысли. Таким изменениям должны соденйствовать обращения к их источникам, в том числе и национальным, ознакомление с которыми широкой общественности, перенесение их опыта в практическую плоскость педагогической деятельности и социальной практики. This article confirms the availability of the general tendency of the humanity movement spreading in the contemporary world educational expanse. On the post Soviet territory this movement has to be an important reason for “derective” overcoming in the process of a pupil’scharacter formation and education, taking into consideration its virtures, values and personality. Mentioned above could be fulfilled due to certain humanistic changes in domestic public and pedagogical thought. These changes have to be supported by the national sources, which must be studied thoroughly and the best should be used in practice of the pedagogical and social activities. |
|
Date |
2013-03-20T10:06:12Z
2013-03-20T10:06:12Z 2012 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2180
|
|
Language |
uk
|
|