Запис Детальніше

UNMANNED AERIAL VEHICLE COLLISION AVOIDANCE USING DIGITAL ELEVATION MODEL

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title UNMANNED AERIAL VEHICLE COLLISION AVOIDANCE USING DIGITAL ELEVATION MODEL
Устранение столкновений беспилотных летательных аппаратов с использованием цифровой модели местности
Усунення зіткнень безпілотних літальних апаратів із використанням цифрової моделі місцевості
 
Creator Kharchenko, Volodymyr; Національний авіаційний університет, проспект Космонавта Комарова, 1, Київ, Україна, 03680
Kuzmenko, Nataliia; Національний авіаційний університет, проспект Космонавта Комарова, 1, Київ, Україна, 03680
 
Subject
collision avoidance; Digital Elevation Model; flight planning; LIDAR; obstacle; Unmanned Aerial Vehicle
004.942:629.735.33-519:629.7.076.46(045)

беспилотный летательный аппарат; ЛИДАР; планирование полета; препятствие; устранение столкновений; цифровая модель местности
004.942:629.735.33-519:629.7.076.46(045)

безпілотний літальний апарат; ЛІДАР; перешкода; планування польоту; усунення зіткнень; цифрова модель місцевості
004.942:629.735.33-519:629.7.076.46(045)
 
Description  In the article the important role of Digital Elevation Models for Unmanned Aerial Vehicle collision avoidance and flight planning have been discussed. The web sources of Digital Elevation Models with their descriptions and data transformation procedure for the further processing were represented. The principle of the collision avoidance using Digital Elevation Model has been represented. An obstacle overfly in the vertical plane was shown.
 Рассмотрена одна из наиболее важных проблем безопасности полетов предотвращение столкновений беспилотных летательных аппаратов с препятствиями. Установлена роль цифровых моделей местности при устранении столкновений беспилотных летательных аппаратов и планировании полета. Приведены существующие интернет-ресурсы цифровых моделей местности, их описание и процедура подготовки данных к использованию. Предложен геометрический метод устранения столкновений беспилотных летательных аппаратов в вертикальной плоскости с использованием цифровых моделей местности, в основу разработки которого положены выявление конфликта, облет препятствия с учетом расширенного плана полета, минимальные и максимальные допустимые значения скорости и угла изменения курса беспилотных летательных аппаратов. Компьютерное моделирование выполнено с помощью программного обеспечения Matlab с использованием реальных данных цифровых моделей местности. Проанализированы результаты моделирования с траекторией движения беспилотных летательных аппараов для определенной местности.
 Розглянуто одну з найбільш важливих проблем безпеки польотів - запобігання зіткнення безпілотних літальних апаратів із перешкодами. Установлено роль цифрових моделей місцевості під час усунення зіткнень безпілотних літальних апаратів та планування польоту. Наведено існуючі інтернет-ресурси цифрових моделей місцевості, їх опис та процедуру підготовки даних до використання. Запропоновано геометричний метод усунення зіткнень безпілотних літальних апаратів у вертикальній площині з використанням цифрових моделей місцевості, в основу розробки якого покладено виявлення конфлікту, обліт перешкоди з урахуванням розширеного плану польоту, мінімальні та максимальні допустимі значення швидкості та кута зміни курсу безпілотних літальних апаратів. Комп’ютерне моделювання виконано за допомогою програмного забезпечення Matlab із використанням реальних даних цифрових моделей місцевості. Проаналізовано результати моделювання з траєкторією руху безпілотних літальних апаратів для певної місцевості.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2013-04-04
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/3858
 
Source Proceedings of National Aviation University; Том 54, № 1 (2013)
Вестник Национального авиационного университета; Том 54, № 1 (2013)
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 54, № 1 (2013)
 
Language ru
 
Rights Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).