Педагогічні засади формування професійної мотивації у майбутніх учителів математики
DSpace at TNPU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Педагогічні засади формування професійної мотивації у майбутніх учителів математики
Педагогические засады формирования профессиональной мотивации у будущих учителей математики Pedagogical basis formation of future teachers of mathematics professional motivation |
|
Creator |
Чорнописька, Наталія Михайлівна
|
|
Description |
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. – Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Міністерство освіти і науки,молоді та спорту України, Тернопіль, 2013. Дисертація присвячена проблемі формування професійної мотивації майбутніх учителів математики. Здійснено теоретичний аналіз психолого-педагогічних досліджень та визначено педагогічні засади формування професійної мотивації майбутніх учителів математики. Професійна мотивація майбутнього учителя математики розглядається як багаторівнева взаємопов’язана сукупність спонукань особистості, що визначається навчальним та професійним інтересами, знаннями про сутність педагогічної діяльності, специфікою математичної освіти і самооцінкою професійно-значущих якостей та є основою успішної майбутньої професійно-педагогічної діяльності. Виокремлено критерії, емпіричні показники та рівні сформованості професійної мотивації майбутніх учителів математики. Теоретично обґрунтовано педагогічні засади формування професійної мотивації у майбутніх учителів математики: цілі і завдання, загальні та специфічні принципи, методи, засоби, форми та їх взаємозв’язки, що сукупно утворюють цілісну структурну єдність. З’ясовано педагогічні умови формування професійної мотивації майбутніх учителів математики. Розроблено та науково обґрунтовано модель формування професійної мотивації майбутніх учителів математики, що включає блоки: цілепокладання, методологічний (підходи, принципи), організаційний (методи, форми та засоби), функціональний та результативний. Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук по специальности 13.00.04 – теория и методика профессионального образования. – Тернопольский национальный педагогический университет имени Владимира Гнатюка, Министерство образования и науки, молодежи и спорта Украины, Тернополь, 2013. Диссертация посвящена проблеме формирования профессиональной мотивации будущих учителей математики. Осуществлен теоретический анализ психолого-педагогических исследований и определены педагогические засады формирования профессиональной мотивации будущих учителей математики. Профессиональная мотивация будущего учителя математики, рассматривается как многоуровневая взаимосвязанная совокупность побуждений, что определяется учебным и профессиональным интересами, знаниями о сущности педагогической деятельности, спецификой математического образования и самооценкой профессионально значимых качеств и является основой успешной будущей профессиональной деятельности. В структуре профессиональной мотивации, обеспечивающей профессиональное становление студентов, которые определяют направленность, активность и личностный смысл деятельности студентов; выделены компоненты: личностно-мотивационный, содержательно-процессуальный и рефлексивный. Определены критерии определения уровней сформированности профессиональной мотивации студентов: 1) когнитивный, 2) профессиональный интерес; 3) направленность; 4) профессиональная позиция; 5) эмпатийность, 6) профессиональная самооценка. Охарактеризованы и экспериментально исследованы эмпирические показатели и уровни сформированности профессиональной мотивации будущих учителей математики. Теоретически обоснованы педагогические основы формирования профессиональной мотивации у будущих учителей математики: цели и задачи, общие и специфические принципы, методы, средства, формы и их взаимосвязи, совокупно образующие целостное структурное единство. Выяснены педагогические условия формирования профессиональной мотивации будущих учителей математики (обеспечение преемственности учебно-познавательной и профессиональной деятельности, моделирование ситуаций профессионального характера, создание благоприятного мотивационного климата). Разработана и научно обоснована модель формирования профессиональной мотивации будущих учителей математики, включающая блоки: целеполагания, методологический (подходы, принципы), организационный (методы, формы и средства), функциональный и результативный. Действенность модели обеспечивается педагогическими условиями: обеспечение преемственности учебно-познавательной и профессиональной деятельности, моделирование ситуаций профессионального характера, создание благоприятного мотивационного климата. Dissertation on acquiring an academic degree of candidate in Pedagogical sciences, specialty 13.00.04 – theory and methodology of professional education. – Ternopil National Pedagogical Volodymyr Hnatiuk University, The Ministry of Education and Science, Youth and Sports of Ukraine, Ternopil, 2013. Dissertation is devoted to the problem of formation of future teachers of mathematics professional motivation. Theoretical analysis of psychological and educational research was carried out and pedagogical basis of formation of future teachers of mathematics professional motivation were identified. Professional motivation of future teachers of mathematics is considered as multilevel interconnected set encouraging personality what is provided by educational and professional interest, knowledge about essence of professional and pedagogical work, specific of mathematics educational and self-valuation of professional and important and that is a fundament of successful future professional and pedagogical activity. Criteria, empirical parameters and levels of formation of future teachers of mathematics professional motivation were identified. Pedagogical basis of formation of future teachers of mathematics professional motivation: goals and objectives, general and specific principles, methods, tools, forms, and their interrelations, together form the holistic structural unity were theoretically graunted. Pedagogical conditions of formation of future teachers of mathematics professional motivation were identified. Model of formation of future teachers of mathematics professional motivation was worked out and scientifically grounded what includes: blocks goal-setting, methodological (approaches and principles), organizational (methods, form and techniques), functional and result. Захист відбудеться 22 лютого 2013 р. о 1000 год. на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 58.053.03 у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка (зала засідань, вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, 46027). З дисертацією можна ознайомитись у бібліотеці Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка за адресою: вул. М. Кривоноса 2, м. Тернопіль, 46027. |
|
Publisher |
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
|
|
Date |
2013-04-08T07:23:03Z
2013-04-08T07:23:03Z 2013-01-21 |
|
Type |
Thesis
|
|
Identifier |
Чорнописька, В. З. Релігійна та громадська діяльність Климентія Шептицького (1869-1951 рр.) [Текст] : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. іст.наук :07.00.01 - історія України / В. З. Чорнописька ; ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2013. – 20 с.
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/2734 |
|
Language |
uk
|
|