Diffusion of innovations: getting people to do new things
Electronic Archive of Sumy State University
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Diffusion of innovations: getting people to do new things
|
|
Creator |
Obelchak, Y.
Подолкова, Світлана Віталіївна Подолкова, Светлана Витальевна Podolkova, Svitlana Vitaliivna |
|
Subject |
дифузія
диффузия diffusion |
|
Description |
Diffusion is the process by which an innovation is communicated through certain channels over time among the members of a social system. When a new music style or hairstyle or type of automobile are becoming popular, that’s diffusion at work. Diffusion consists of four main elements: 1) the innovation, an idea, practice or object that is perceived as new by an individual or other unit of adoption; 2) communication channels, the means by which messages are exchanged; 3) time, or process; 4) a social system, the structure and functioning of relations among a set of individuals or other units, such as organizations. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31085 |
|
Publisher |
Сумський державний університет
|
|
Date |
2013-06-27T10:45:58Z
2013-06-27T10:45:58Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Obelchak, Y. Diffusion of innovations: getting people to do new things [Текст] / Y. Obelchak, S.V. Podolkova // Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства : матеріали Всеукраїнської наукової конференції викладачів, аспірантів, співробітників та студентів факультету іноземної філології та соціальних комунікацій, м. Суми, 19-20 квітня 2013 р. / Відп. за вип. В.В. Опанасюк. — Суми : СумДУ, 2013. — Ч.2. — С. 66-67.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31085 |
|
Language |
en
|
|