Запис Детальніше

Diffusion of innovations: getting people to do new things

Electronic Archive of Sumy State University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Diffusion of innovations: getting people to do new things
 
Creator Obelchak, Y.
Подолкова, Світлана Віталіївна
Подолкова, Светлана Витальевна
Podolkova, Svitlana Vitaliivna
 
Subject дифузія
диффузия
diffusion
 
Description Diffusion is the process by which an innovation is communicated through certain channels over time among the members of a social system. When a new music style or hairstyle or type of automobile are becoming popular, that’s diffusion at work.
Diffusion consists of four main elements: 1) the innovation, an idea, practice or object that is perceived as new by an individual or other unit of adoption; 2) communication channels, the means by which messages are exchanged; 3) time, or process; 4) a social system, the structure and functioning of relations among a set of individuals or other units, such as organizations.
When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31085
 
Publisher Сумський державний університет
 
Date 2013-06-27T10:45:58Z
2013-06-27T10:45:58Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Obelchak, Y. Diffusion of innovations: getting people to do new things [Текст] / Y. Obelchak, S.V. Podolkova // Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства : матеріали Всеукраїнської наукової конференції викладачів, аспірантів, співробітників та студентів факультету іноземної філології та соціальних комунікацій, м. Суми, 19-20 квітня 2013 р. / Відп. за вип. В.В. Опанасюк. — Суми : СумДУ, 2013. — Ч.2. — С. 66-67.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31085
 
Language en