ВПЛИВ НАКОПИЧЕННЯ ПОШКОДЖЕНЬ ВТОМЛЕНОСТІ НА ПОШИРЕННЯ ТРІЩИН У АЛЮМІНІЄВИХ СПЛАВІВ ALCLAD
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ВПЛИВ НАКОПИЧЕННЯ ПОШКОДЖЕНЬ ВТОМЛЕНОСТІ НА ПОШИРЕННЯ ТРІЩИН У АЛЮМІНІЄВИХ СПЛАВІВ ALCLAD
INFLUENCE OF ACCUMULATED FATIGUE DAMAGE ON CRACK PROPAGATION IN ALCLAD ALUMINUM ALLOY ВЛИЯНИЕ НАКОПЛЕННОГО ПОВРЕЖДЕНИЯ УСТАЛОСТИ НА РАСПРОСТРАНЕНИИ ТРЕЩИН В АЛЮМИНИЕВОМ СПЛАВЕ ALCLAD |
|
Creator |
Карускевич, М. В.; Національний авіаційний університет
Щепак, С. В.; Національний авіаційний університет Щур, O. I.; National aviation university Плащинська, А. В.; Інститут механіки імені С. П. Тимошенка НАН України |
|
Subject |
—
авіаційні конструкції; втомні тріщини; алюмінієві сплави; деформаційний рельєф; накопичення пошкодження УДК 620.179.1(045) — aircraft structures; fatigue cracks; aluminium alloys; deformation relief; damage accumulation UDC 620.179.1(045) — авиационные конструкции; усталостные трещины; алюминиевые сплавы; деформационный рельеф; накопления повреждения УДК 620.179.1(045) |
|
Description |
Використання концепції допустимого пошкодження при експлуатації повітряних суден припускає можливість прогнозування розповсюдження втомних тріщин. Проведенні дослідження доказали, що накопичена в наслідку циклічного навантаження локальна пошкоджуваність металу оказує вплив на розвиток втомних тріщин, особливо на начальній стадії. В якості показника пошкодження використовується насиченість деформаційного рельєфу біля концентратору напружень. Встановлено кореляційний зв’язок між продовженням розповсюдження тріщини і насиченістю деформаційного рельєфу біля концентратора напружень.
Application of damage tolerance principle at operation of aircrafts assumes ability to predict propagation of fatigue cracks. Conducted experiments have proved that local metal damage accumulated due to cyclic loadings has influence on fatigue crack propagation, especially on the initial stages of crack development. Density of deformation relief at the stress concentrator is being used as damage indicator. It has been proved, that there exists correlation between time of crack propagation and saturation of deformation relief at the stress concentrator. Использование концепции допустимого повреждения при эксплуатации воздушных судов предполагает возможность прогнозирования распространения усталостных трещин. Проведенные исследования доказали, что накопленная в последствии циклической нагрузки локальная повреждаемость металла оказывает влияние на развитие усталостных трещин, особенно на начальном стадии. В качестве показателя повреждения используется насыщенность деформационного рельефа около концентратора напряжений. Установлена корреляционная связь между продолжением распространения трещины и насыщенностью деформационного рельефа у концентратора напряжений. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-08-09
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4742
|
|
Source |
Science-based technologies; Том 17, № 1 (2013); 14-18
Наукоемкие технологии; Том 17, № 1 (2013); 14-18 Наукоємні технології; Том 17, № 1 (2013); 14-18 |
|
Language |
en
|
|