Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості
Electronic Archive of Sumy State University
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості
Принципы управления взаимодействием продуцента и реципиентов рыночной привлекательности Management principles of the interaction between market attractiveness producer and its recipients |
|
Creator |
Свірідова, О.В.
|
|
Subject |
привлекательность
принцип предприятие взаимодействие интерес управление підприємство привабливість взаємодія інтерес управління attractiveness principle enterprise interaction interest management |
|
Description |
В статье определена сущность продуцента и реципиентов привлекательности, приведен их состав. Учитывая содержание взаимодействия продуцента и реципиентов привлекательности, обоснованы возможность и необходимость соблюдения общенаучных и производных принципов управления. Проведено исследование совокупности принципов управления взаимодействием продуцента и реципиентов рыночной привлекательности, которые объединены в такие группы, как классические принципы управления, общие, структурные и производные (специфические) принципы. Главной целью установленной системы принципов является содействие укреплению единства управления и целенаправленности взаимодействия продуцента и реципиентов рыночной привлекательности.
The article is devoted to the definition of the content of interaction between attractiveness producer and its recipients through the prism of general and derived management principles. Actuality of this article is caused by the formation of long-term relationships between business subjects. The main aim of these relationships is attracting and using of resources to further joint production and benefits distribution from these activities. Formation of such long-term relationships in condition of high competitiveness is one of the urgent problems of modern enterprises. In this regard, the traditional management principles are supplemented by the principles of the interaction and attractiveness managing. The purpose of the article is further improving of management principles through the establishment of specific management principles of the interaction between market attractiveness producer and its recipients. У статті визначено сутність продуцента та реципієнтів привабливості, наведено їх склад. Ураховуючи зміст взаємодії продуцента та реципієнтів привабливості, обґрунтовано можливість та необхідність дотримання загальнонаукових та похідних принципів управління. Проведено дослідження сукупності принципів управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості, які об’єднано у такі групи, як класичні принципи управління, загальні, структурні та похідні (специфічні) принципи. Головною метою встановленої системи принципів є сприяння зміцненню єдності управління і цілеспрямованості взаємодії продуцентів та реципієнтів привабливості. |
|
Publisher |
Сумський державний університет
|
|
Date |
2013-10-18T08:56:48Z
2013-10-18T08:56:48Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Свірідова, О.В. Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості [Текст] / О.В. Свірідова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 45-52.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448 |
|
Language |
uk
|
|