Запис Детальніше

Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості

Electronic Archive of Sumy State University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості
Принципы управления взаимодействием продуцента и реципиентов рыночной привлекательности
Management principles of the interaction between market attractiveness producer and its recipients
 
Creator Свірідова, О.В.
 
Subject привлекательность
принцип
предприятие
взаимодействие
интерес
управление
підприємство
привабливість
взаємодія
інтерес
управління
attractiveness
principle
enterprise
interaction
interest
management
 
Description В статье определена сущность продуцента и реципиентов привлекательности, приведен их состав. Учитывая содержание взаимодействия продуцента и реципиентов привлекательности, обоснованы возможность и необходимость соблюдения общенаучных и производных принципов управления. Проведено исследование совокупности принципов управления взаимодействием продуцента и реципиентов рыночной привлекательности, которые объединены в такие группы, как классические принципы управления, общие, структурные и производные (специфические) принципы. Главной целью установленной системы принципов является содействие укреплению единства управления и целенаправленности взаимодействия продуцента и реципиентов рыночной привлекательности.
The article is devoted to the definition of the content of interaction between attractiveness producer and its recipients through the prism of general and derived management principles. Actuality of this article is caused by the formation of long-term relationships between business subjects. The main aim of these relationships is attracting and using of resources to further joint production and benefits distribution from these activities. Formation of such long-term relationships in condition of high competitiveness is one of the urgent problems of modern enterprises. In this regard, the traditional management principles are supplemented by the principles of the interaction and attractiveness managing. The purpose of the article is further improving of management principles through the establishment of specific management principles of the interaction between market attractiveness producer and its recipients.
У статті визначено сутність продуцента та реципієнтів привабливості, наведено їх склад. Ураховуючи зміст взаємодії продуцента та реципієнтів привабливості, обґрунтовано можливість та необхідність дотримання загальнонаукових та похідних принципів управління. Проведено дослідження сукупності принципів управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості, які об’єднано у такі групи, як класичні принципи управління, загальні, структурні та похідні (специфічні) принципи. Головною метою встановленої системи принципів є сприяння зміцненню єдності управління і цілеспрямованості взаємодії продуцентів та реципієнтів привабливості.
 
Publisher Сумський державний університет
 
Date 2013-10-18T08:56:48Z
2013-10-18T08:56:48Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Свірідова, О.В. Принципи управління взаємодією продуцента та реципієнтів ринкової привабливості [Текст] / О.В. Свірідова // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 45-52.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32448
 
Language uk