Запис Детальніше

The impact of information cascade on consumer's decision making in the frame of brand image within social media

Electronic Archive of Sumy State University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The impact of information cascade on consumer's decision making in the frame of brand image within social media
Вплив інформаційного каскаду на процес прийняття споживчих рішень щодо іміджу бренда в соціальних медіа
Воздействие информационного каскада на процесс принятия потребительских решений относительно имиджа бренда в социальных медиа
 
Creator Dehghani, Milad
Abarde, Homa Choubtarash
Nourani, Salber
 
Subject інформаційні каскади
імідж бренда
соціальні медіа
намір зробити покупку
информационные каскады
имидж бренда
социальные медиа
намерение совершить покупку
information cascades
brand image
social media
purchase intention
 
Description У роботі досліджується взаємозв'язок між впливом інформаційних каскадів на поведінку споживачів та іміджем бренда. Інформаційні каскади виникають у соціальних медіа в результаті того, що користувачі копіюють дії і рішення, прийняті іншими раніше. Інформаційні каскади в соціальних медіа сприяють тому, що між користувачами встановлюються тісні контакти і вони здатні впливати один на одного. Ефектами від впливу інформаційних каскадів на споживачів у період формування іміджу бренда є підвищення або зниження цінності бренда в очах споживачів, а також підвищення або зниження рівня довіри споживачів до бренда. Метою цієї роботи є дослідження особливостей поведінки тих споживачів, для яких імідж бренда відіграє важливу роль. Такі споживачі приймають рішення, ґрунтуючись на ідеях інших, що поширюються, у тому числі, і через соціальні медіа. У ході дослідження було проведено опитування, на основі якого були виявлені основні мотиви здійснення покупок і особливості впливу іміджу брендів через соціальних медіа.
В работе исследуется взаимосвязь между влиянием информационных каскадов на поведение потребителей и имиджем бренда. Информационные каскады возникают в социальных медиа в результате того, что пользователи копируют действия и решения, принятые другими ранее. Информационные каскады в социальных медиа способствуют тому, что между пользователями устанавливаются тесные контакты и они способны влиять друг на друга. Эффектами от влияния информационных каскадов на потребителей в период формирования имиджа бренда являются повышение или понижение ценности бренда в глазах потребителей, а также повышение или снижение уровня доверия потребителей к бренду. Целью данной работы является исследование особенностей поведения тех потребителей, для которых имидж бренда играет важную роль. Такие потребители принимают решение, основываясь на идеях других, переданных, в том числе, и через в социальные медиа. В ходе исследования был проведен опрос, на основе которого были выявлены основные мотивы осуществления покупок и особенности влияние имиджа брендов через социальные медиа.
This paper investigates a deeper relationship between effects of information cascades on customer’s action and influence of brand image. Information cascades on the social media occurs when an individual observes behaviors of others and then make the same decision that other individuals have already made. According to, information cascades on a social media could lead to that many users have a strong effect on each other like determining the most influential individual’s preference within a network. The information cascade can be used for one of two effects on consumers in brand image: it could cause the brand to seem higher or lower in Consumers' Buying Intentions and also could affect consumers' brand trust. The purpose of this study is research of the primary behaviors of those customers who engage with brand image. They affect and make the same decision by ideas that others have already shared in social media. The methodology of the study was a depth interview with Facebook. At the end, 160 college students at Eastern Mediterranean University offered their answers who concerning their motivation of buying and influencing of brands within social media.
 
Publisher Сумський державний університет
 
Date 2013-10-18T10:20:48Z
2013-10-18T10:20:48Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Dehghani, Milad The impact of information cascade on consumer's decision making in the frame of brand image within social media [Текст] / M. Dehghani, H.C. Abarde, S. Nourani // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 3. — С. 69-75.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/32451
 
Language en