The use of non-equivalent and national-painted phraseologies as a mean of forming students' lingvocountry-studying competence (based on German language)
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
The use of non-equivalent and national-painted phraseologies as a mean of forming students' lingvocountry-studying competence (based on German language)
Використання безеквівалентної лексики та національно-маркованих фразеологізмів як засобу формування лінгвокраїнознавчої компетенції студентів (на матеріалі німецької мови) |
|
Creator |
Соломаха, Анжеліка Вікторівна
|
|
Subject |
Збірники наукових праць
|
|
Description |
The expedience of the usage of non-equivalent vocabulary and national-marking phraseologies as a tool of forming of lingvocountry-studying competence of students - future teachers of foreign language is substantiated. It is proved, that these units allow familiarizing with the features of culture, history, traditions and consuetude of certain people by the tools of its language.
Обґрунтовано доцільність використання безеквівалентної лексики та національно-маркованих фразеологізмів як засобу формування лінгвокраїнознавчої компетенції студентів - майбутніх вчителів іноземної мови. Доведено, що ці одиниці дозволяють ознайомитися з особливостями культури, історії, традицій та звичаїв певного народу засобами його мови. |
|
Publisher |
ТОВ «АСМІ»
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/284/1/A_Solomakha_IMSP_9_FLMD_PI.pdf
Соломаха, Анжеліка Вікторівна (2012) Використання безеквівалентної лексики та національно-маркованих фразеологізмів як засобу формування лінгвокраїнознавчої компетенції студентів (на матеріалі німецької мови) Імідж сучасного педагога, 9 (128). с. 55-58. |
|
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/284/
|
|