Запис Детальніше

Формування комунікативної компетентності майбутнього викладача дошкільної педагогіки і психології засобами тренінгу

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/528/
http://npo.kubg.edu.ua/numbers/23-arkhiv-nomeriv-2013-roku/30-1-2-2013-roku.html
 
Title Формування комунікативної компетентності майбутнього викладача дошкільної педагогіки і психології засобами тренінгу
Forming of communicative competence of future teacher of preschool pedagogics and psychology by training facilities
Формирование коммуникативной компетентности будущего преподавателя дошкольной педагогики и психологии средствами тренинга
 
Creator Козак, Людмила Василівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті представлено результати теоретичного аналізу наукових підходів до розуміння проблеми комунікативної компетентності викладача в освітньому середовищі вищої школи; розкрито шляхи формування комунікативної компетентності майбутнього викладача дошкільної педагогіки і психології на етапі його магістерської підготовки; обґрунтовано можливості курсу «Тренінг розвитку комунікативної компетентності викладача вищої школи» у цьому процесі.
In the article it is marked that innovative character of higher education pulls out new requirements to personality of teacher, style of his cooperation with all subjects of educational process, that is why there is a requirement in the search of facilities which will be instrumental in
forming of communicative competence of future teacher in the process of his professional preparation; the results of theoretical analysis of the scientific going are presented near understanding of problem of communicative competence of teacher in an educational environment; the author’s understanding of communicative competence of teacher of preschool pedagogics and psychology as aggregates of the
formed values, knowledges, abilities, skills,
personality descriptions is given, that allows ateacher effectively to carry out intercourse in the field of professional activity; the ways of forming of communicative competence of future teacher of preschool pedagogics and psychology are exposed on the stage of his master’s degree preparation; possibilities of course are grounded «Training of development of communicative competence of teacher of higher school» is in this process; it is wellproven that a capture of a course is instrumental in personality growth of future teachers, opening of them, creative potential, to the capture of management pedagogical intercourse strategy
from position of the personality oriented cooperation, to making of own communicative style, positive «I am conceptions».
В статье представлены результаты теоретического анализа научных подходов к пониманию проблемы коммуникативной компетентности преподавателя в образовательной среде высшей школы; раскрыты пути формирования коммуникативной компетентности
будущего преподавателя дошкольной педагогики и психологии на этапе его магистерской подготовки; обоснованно возможности курса «Тренинг развития коммуникативной компетентности преподавателя высшей школы» в этом процессе.
 
Date 2013
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/528/1/Kozak_L_FKK.pdf
Козак, Людмила Василівна (2013) Формування комунікативної компетентності майбутнього викладача дошкільної педагогіки і психології засобами тренінгу Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1-2). ISSN 1609-8595