Запис Детальніше

Методика оцінки якості роботи різних елементів системи освіти на основі лінгвістичних змінних

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/1153/
 
Title Методика оцінки якості роботи різних елементів системи освіти на основі лінгвістичних змінних
Методика оценки качества работы различных элементов системы образования на основе лингвистических переменных
Methods of assessing the performance of various elements of the education system on the basis of linguistic variables
 
Creator Огнівчук, Леся Миколаївна
Василевич, Леонід Федорович
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description Проблема кількісної оцінки якості складових системи вищої освіти пов'язана з тим, що поняття якості як системи вищої освіти в цілому, так і ії складових не має визначенної кількісної характеристики. По-друге, ця задача є багатокритеріальною. Крім того, оцінки по різним критеріям неможливо отримати чіткими. Тому пропонується для вирішення цієї задачі використовувати апарат теорії нечітких множин, зокрема, лінгвістичні змінні.
У роботі приводитися алгоритм оцінки якості вищого навчального закладу та ілюстративний приклад вирішення цієї задачі. Для аналізу чутливості оцінок якості до зміни нечітких експертних оцінок за різними критеріями, пропонується використовувати показник розмитості нечітких величин. Доведені окремі властивості цього показника розмитості. Перевагою запропонованої методики кількісної оцінки якості складових системи вищої освіти, є те, що вона більш адекватна не тільки до об'єкта, але й до суб'єкта дослідження
Проблема количественной оценки качества составляющих системы высшего образования связана с тем, что понятие качества как системы высшего образования в целом, так и ии составляющих не имеет определения количественной характеристики. Во-вторых, эта задача является многокритериальной. Кроме того, оценки по различным критериям невозможно получить четкими. Поэтому предлагается для решения этой задачи использовать аппарат теории нечетких множеств, в частности, лингвистические переменные.
В работе приводится алгоритм оценки качества вуза и иллюстративный пример решения этой задачи. Для анализа чувствительности оценок качества к изменению нечетких экспертных оценок по различным критериям, предлагается использовать показатель размытости нечетких величин. Доказанные отдельные свойства этого показателя размытости. Преимуществом предложенной методики количественной оценки качества составляющих системы высшего образования, является то, что она более адекватна не только к объекту, но и к субъекту исследования
The problem of quantifying the quality of the components of higher education due to the fact that the concept of quality as the higher education system in general and AI components does not determine the quantitative characteristics. Second, this problem is multi-objective. In addition, the evaluation on various criteria can not get clear. It is therefore proposed to solve this problem is to use the apparatus of fuzzy set theory, particularly linguistic variables.
In this paper, an algorithm luff quality assessment of higher education and an illustrative example to solve this problem. For sensitivity analysis to changes in estimates as fuzzy expert assessments on different criteria, it is proposed to use fuzzy blur parameter values. Proved some properties of this index blur. The advantage of the proposed method of quantifying the quality component of higher education is that it is more adequate not only to the object, but a subject of study
 
Publisher Вища освіта України
 
Date 2008
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/1153/1/L_Ognivchyk_MetOzinki_1.pdf
Огнівчук, Леся Миколаївна та Василевич, Леонід Федорович (2008) Методика оцінки якості роботи різних елементів системи освіти на основі лінгвістичних змінних Тематичний випуск ”Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору” (том ІV). с. 638-650.