Запис Детальніше

Педагогічні технології: визначення, структура, проблеми впровадження

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/1618/
 
Title Педагогічні технології: визначення, структура, проблеми впровадження
Pedagogical technologies: definition, structure, problems of introduction
 
Creator Сисоєва, Світлана Олександрівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті проаналізовано теоретико-методологічні та методичні підвалини проблеми педагогічних технологій у неперервній професійній освіті; сучасні вимоги до системи освіти і професійної діяльності вчителя, сутність педагогічних технологій, особливості їх застосування в педагогічному процесі, проблеми щодо розробки і впровадження педагогічних технологій у контексті гуманістичної парадигми освіти.
The paper gives the analysis of the theoretical and methodological basis of pedagogical technologies problem in continuous education: modern demands to the educational system and professional teacher's work; the essense of pedagogical technologies; the peculiarities of pedagogical technologies application in educational process; the problems of pedagogical technologies
design and introduction in the context of humanistic paradigm of education.
The paper examines the structure of pedagogical technology, shows that professional component, which characterizes teacher's professional level, reflects the unique and specific character of pedagogical technologies comparing with other technologies (in industry, technics, etc). The author holds that professional component in particular needs to be reconsidered and transformed.
 
Date 2002
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/1618/1/S_Sysoyeva_NPO_4_GI.pdf
Сисоєва, Світлана Олександрівна (2002) Педагогічні технології: визначення, структура, проблеми впровадження Неперервна професійна освіта: теорія і практика (4). с. 69-79. ISSN 1609-8595