Запис Детальніше

Reinterpretation of the historical memory in contemporary Ukrainian literature

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/2044/
http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nznuoaf_2012_28_21
 
Title Reinterpretation of the historical memory in contemporary Ukrainian literature
Реінтерпретація пам’яті в сучасному українському романі
Реинтерпретация памяти в современном украинском романе
 
Creator Поліщук, Ярослав Олексійович
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description It deals in the article about reinterpretations of the historical memory in contemporary Ukrainian literature. The peculiarity of the situation shows that this literature has experienced a strong influence of the totalitarian (Soviet) vision of hishory. Later, she experienced a neveling of the cult of the past under the influence of postmodern trends. It was in Chernobyl syndrome, which embodied apocalyptic irony “being-after-modernity”, by T. Hundorova. Now, at the beginning of the XXI century it is felt different influences, but clearly shows a new interest in national history and cultivation of the national memory. This is evidenced by the newly published novels by Oksana Zabuzhko “Museum of Abandoned Secrets” (Музей покинутих секретів, 2009), Volodymyr Lys “Century Fox James” (Століття Якова, 2010), Lina Kostenko “Notes of Ukrainian Crazy Man” (Записки українського самашедшего, 2011).They became the subject to critical analisis of the author of this article. For typical modern novels intention to rewriting and rereading of history that, occording to the writers, lacking something very significant, or perhaps most significant – the psychological depth and flexibility, the concrete andividual human’s drama
У статті йдеться про реінтерпретації історичної пам’яті в сучасній українській літературі. Своєрідність ситуації проявляється в тому, що ця література зазнала сильного впливу тоталітарної (радянської) візії історії. Пізніше вона пережила нівелювання культу минулого під впливом постмодерністських тенденцій. Це виявилося в синдромі Чорнобиля, який, за Т. Гундоровою, втілив апокаліптичну іронію «буття-після-сучасності». Нині, на початку ХХІ сторіччя відчутні різні впливи, однак виразно проявляється нове зацікавлення національною історією та культивування пам’яті. Про це свідчать щойно видані романи Оксани Забужко «Музей покинутих секретів» (2009), Володимира Лиса «Століття Якова» (2010), Ліни Костенко «Записки українського самашедшого» (2011). Саме вони є об’єктом критичного аналізу автора цієї статті. Для сучасної романістики характерна інтенція до переписування й перечитування історії, в якій, на переконання письменників, бракує чогось дуже істотного або, можливо, найістотнішого – психологічної глибини та гнучкості, конкретно-індивідуальної людської драми
В статье говорится о реинтерпретациях исторической памяти в современной украинской литературе. Своеобразие ситуации проявляется в том, что эта литература испытала сильное влияние тоталитарной (советской) визии истории. Позднее она пережила нивелирование культа прошлого под влиянием постмодернистских тенденций. Это проявилось в синдроме Чернобыля, который, по Т. Гундоровой, воплотил апокалиптическую иронию «бытия-после-современности». Сейчас, в начале ХХІ века ощутимы разные влияния, однако отчетливо проявляется новая заинтересованность национальной историей и культивирование памяти. Об этом свидетельствуют только что изданные романы Оксаны Забужко «Музей заброшенных секретов» (2009), Владимира Лиса «Век Якова» (2010), Лины Костенко «Записки украинского самашедшего» (2011). Именно они являются объектом критического анализа автора этой статьи. Для современной романистики характерна интенция к переписыванию и перечитыванию истории, в которой, по убеждению писателей, не хватает чего-то очень существенного или, возможно, самого существенного – психологической глубины и гибкости, конкретно-индивидуальной человеческой драмы
 
Publisher Видавництво Національного університету «Острозька академія»
 
Date 2012
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/2044/1/Y_Poliszczuk_NZNUOA_28_GI.pdf
Поліщук, Ярослав Олексійович (2012) Реінтерпретація пам’яті в сучасному українському романі Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (28). с. 183-204. ISSN 966-7631-70-2