Organizational and educational conditions for implementation of monitoring of general education quality (SASA) at the regional level in the USA
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/2065/
|
|
Title |
Organizational and educational conditions for implementation of monitoring of general education quality (SASA) at the regional level in the USA
Організаційно-педагогічні умови здійснення програми моніторингу якості загальної освіти (SASA) на регіональному рівні в США Организационно-педагогические условия осуществления программы мониторинга качества среднего образования (SASA) на региональном уровне в США |
|
Creator |
Андрюшина, Олена Владиславівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
The article investigates the interpretation of the term “condition” in general, philosophical and pedagogical sense, presents organizational and pedagogical conditions for secondary education quality monitoring at the regional level in the United States. It describes the monitoring program “Student Achievements and School Accountability Programs — SASA”, its goals, tasks, and content, highlights the complex of conditions for its effective implementation У статті досліджено тлумачення терміна «умова» у загальному, філософському та педагогічному значеннях, представлено організаційно-педагогічні умови здійснення моніторингу якості загальної освіти на регіональному рівні в США. Розглянуто програму моніторингу «Досягнення учнів і відповідальність школи» (Student Achievement and School Accountability Programs — SASA), її мету, завдання та сутність, виокремлено комплекс умов її ефективного здійснення В статье исследовано толкование термина «условие» в общем, философском и педагогическом смыслах, представлены организационно-педагогические условия осуществления мониторинга качества среднего образования на региональном уровне в США. Рассмотрена программа мониторинга «Достижения учеников и ответственность школы» (Student Achievement and School Accountability Programs — SASA), ее цели, задачи и сущность, выделен комплекс условий ее эффективного осуществления |
|
Publisher |
Київський Університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2013-08-15
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/2065/1/Andryushina_PO_TP_19_GI.pdf
Андрюшина, Олена Владиславівна (2013) Організаційно-педагогічні умови здійснення програми моніторингу якості загальної освіти (SASA) на регіональному рівні в США Педагогічна освіта: теорія і практика. Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. (19). с. 32-36. |
|