Запис Детальніше

Content of training future teachers of preschool pedagogics and psychology to innovative professional activities

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/2580/
http://npo.org.ua/images/2013/3-4/kozak.pdf
 
Title Content of training future teachers of preschool pedagogics and psychology to innovative professional activities
Зміст підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності
Содержание подготовки будущих преподователей дошкольной педагогики и психологии к инновационной деятельности
 
Creator Козак, Людмила Василівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description The article highlights and summarizes the
scientific approaches to the selection of innovative
component content of training future teachers of
high school; the content of future teachers of
preschool education and psychology to an
innovative professional work is determined,
analyzed the principles of designing curriculum,
found that the selection and structuring the
content of future teachers of preschool education
and psychology to an innovative professional
should be considered as general principles of
curriculum and general didactic principles and
principles of content update training
(«innovation» of information, integration, unity
and traditional innovation, creativity, variability,
problematic) defined semantic component prepare
future teachers for innovative professional,
reasonably scientific and methodical approach to
the selection and structuring the content of future
teachers of preschool education and psychology to
an innovative professional activities as an example
of the training course «Higher school pedagogics».
У статті висвітлено та узагальнено наукові підходи до відбору інноваційної складової змісту професійної підготовки майбутніх викладачів вищої школи; визначено змістовий компонент підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної
професійної діяльності; обґрунтовано науково-методичний підхід до відбору та структурування змісту підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до
інноваційної професійної діяльності на прикладі навчального курсу «Педагогіка вищої школи».
В статье отражены и обобщены научные подходы к отбору инновационной составляющей содержания профессиональной подготовки будущих преподавателей высшей школы; определён содержательный компонент подготовки будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии к инновационной профессиональной деятельности; обоснован научно-методический подход к отбору и структуризации содержания подготовки будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии к инновационной профессиональной деятельности на примере учебного курса «Педагогика высшей школы».
 
Publisher Видавництво "ВП Едельвейс"
 
Date 2013-10-15
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/2580/1/L_Kozak_NPO_3-4_2013_KUBG.pdf
Козак, Людмила Василівна (2013) Зміст підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності Неперервна професійна освіта: теорія і практика (3-4). с. 60-68. ISSN 1609-8595