Content of training future teachers of preschool pedagogics and psychology to innovative professional activities
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/2580/
http://npo.org.ua/images/2013/3-4/kozak.pdf |
|
Title |
Content of training future teachers of preschool pedagogics and psychology to innovative professional activities
Зміст підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності Содержание подготовки будущих преподователей дошкольной педагогики и психологии к инновационной деятельности |
|
Creator |
Козак, Людмила Василівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
The article highlights and summarizes the scientific approaches to the selection of innovative component content of training future teachers of high school; the content of future teachers of preschool education and psychology to an innovative professional work is determined, analyzed the principles of designing curriculum, found that the selection and structuring the content of future teachers of preschool education and psychology to an innovative professional should be considered as general principles of curriculum and general didactic principles and principles of content update training («innovation» of information, integration, unity and traditional innovation, creativity, variability, problematic) defined semantic component prepare future teachers for innovative professional, reasonably scientific and methodical approach to the selection and structuring the content of future teachers of preschool education and psychology to an innovative professional activities as an example of the training course «Higher school pedagogics». У статті висвітлено та узагальнено наукові підходи до відбору інноваційної складової змісту професійної підготовки майбутніх викладачів вищої школи; визначено змістовий компонент підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності; обґрунтовано науково-методичний підхід до відбору та структурування змісту підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності на прикладі навчального курсу «Педагогіка вищої школи». В статье отражены и обобщены научные подходы к отбору инновационной составляющей содержания профессиональной подготовки будущих преподавателей высшей школы; определён содержательный компонент подготовки будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии к инновационной профессиональной деятельности; обоснован научно-методический подход к отбору и структуризации содержания подготовки будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии к инновационной профессиональной деятельности на примере учебного курса «Педагогика высшей школы». |
|
Publisher |
Видавництво "ВП Едельвейс"
|
|
Date |
2013-10-15
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/2580/1/L_Kozak_NPO_3-4_2013_KUBG.pdf
Козак, Людмила Василівна (2013) Зміст підготовки майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології до інноваційної професійної діяльності Неперервна професійна освіта: теорія і практика (3-4). с. 60-68. ISSN 1609-8595 |
|