Становлення психологічної статі дитини дошкільного віку в умовах сім’ї
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/2654/
|
|
Title |
Становлення психологічної статі дитини дошкільного віку в умовах сім’ї
Становление психологического пола ребенка дошкольного возраста в условиях семьи Formation of the Psychological Gender in a Child within a Family |
|
Creator |
Савченко, Юрій Юрійович
|
|
Subject |
Спецради Університету
|
|
Description |
Дисертаційне дослідження присвячене теоретико-експериментальному вивченню процесу становлення психологічної статі старших дошкільників у системі батьківсько-дитячих стосунків. Проаналізовано шляхи вирішення проблеми становлення психологічної статі дітей дошкільного віку у психологічній та педагогічній літературі. В дослідженні уточнено зміст понять «психологічна стать» і «батьківсько-дитячі стосунки», структурно представлені трьома компонентами: емоційним, когнітивним, діяльнісним. Визначено взаємозв’язок між рівнями прояву психологічної статі старших дошкільників і батьківсько-дитячих стосунків у їх сім’ях. На підставі отриманих результатів щодо взаємозв’язку між рівнями прояву психологічної статі старших дошкільників і батьківсько-дитячих стосунків у сім’ях виділено підгрупи респондентів. Згідно з їх якісною характеристикою обґрунтовано ефективні умови розвитку психологічної статі хлопчиків і дівчаток дошкільного віку у структурі сімейних стосунків, розроблено програму впровадження у практику роботи закладів дошкільної освіти системи психолого-педагогічних впливів розвивального характеру. В результаті експериментальної роботи підтверджено ефективність запропонованої програми і доведено доцільність її використання в освітній діяльності установ для дітей дошкільного віку. Результати дисертаційного дослідження можуть бути використані у практиці роботи ДНЗ і вищих педагогічних навчальних закладів як навчально-методичний матеріал під час викладання дисциплін з фахової підготовки студентів, які навчаються за такими напрямками: «Дошкільна освіта», «Практична психологія» та «Соціальна педагогіка» В диссертации исследован процесс становления психологического пола старших дошкольников в системе детско-родительских отношений. Осуществлен теоретический анализ путейрешения проблемы становлення психологического пола детей дошкольного возраста в психологической и педагогической литературе. В исследовании уточнено содержание понятий «психологический пол» и «детско-родительские отношения», которые структурно представлены тремя компонентами: эмоциональным, когнитивным, деятельностным. Определена взаимосвязь между уровнями проявления психологического пола старших дошкольников и детско-родительскими отношениями в их семьях. Результаты експериментального исследования взаимосвязи между уровнями проявления психологического пола старших дошкольников и детско-родительских отношений в их семьях позволили выделить подгруппы респондентов. Учет их качественной характеристики дал возможность разработать программу введения в практику работы учреждений дошкольного образования системы средств эффективного влияния на процесс становления психологического пола у старших дошкольников во взаимодействии со взрослыми. На основе количественных и качественных результатов экспериментальной работы доказаны эффективность предложенной программы и целесообразность её использования в образовательном процессе учреждений для детей дошкольного возраста, а также во время подготовки студентов по таким специальностям: «Дошкольное образование», «Практическая психология», «Социальная педагогика» The thesis is devoted to the investigation of the gender formation process in senior pre-school pupils within the system of the child-parent relations. A theoretical analysis of studying the psychological gender of pre-school children in psychological and pedagogical literature is introduced. In the research the content of such terms as “psychological gender” and “child-parent relations” is clarified. The above mentioned terms are structurally presented by emotional, cognitive and functional components. The thesis is determined the interconnection between the levels of the indication of the psychological gender in senior pre-school children and child-parent relations within their families. As a result of revealing the link between the levels of indication of the psychological gender in senior pre-school pupils and child-parent relations certain subgroups of respondents are outlined. In accordance with their quality characteristics there is composed a program of implementation into practice at pre-school education institutions the system of the effective means which impact the process of psychological gender development at senior pre-school age while interacting with adults. Certain quantitative and qualitative results of the experimental work prove the effectiveness of the proposed program and ground the appropriateness of its usage in the educational process at pre-school institutions and also during the training of the students by the specializations “Pre-School Education”, “Practical Psychology”, Social Pedagogics” |
|
Date |
2010-10-08
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/2654/1/Y_Savchenko_AR_PI.doc
Савченко, Юрій Юрійович (2010) Становлення психологічної статі дитини дошкільного віку в умовах сім’ї Кандидат thesis, Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. |
|